Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1244 ggr
annlen68
5/25/15, 4:27 PM

Sover dag och natt!

Just nu sover Molly, guldhamster 10 månader, väldigt mycket. Hon sover även på nätterna; kanske tittar ut en liten stund då och då bara. Är det vanligt att de får såna här perioder?

Vi har vägt henne och hon håller vikten. Äter och dricker och verkar frisk för övrigt; men är som sagt väldigt sömnig för närvarande….;-)

Annons:
annlen68
5/25/15, 8:48 PM
#1

Ingen som kan svara?

Cireea
5/25/15, 8:50 PM
#2

Ja herregud, vissa av mina sover mer än andra. Sen finns det några som nästan alltid är vakna istället. Jag undrar nästan när dom sover! 😃

Så länge hamstern ser frisk ut, äter, gör sina behov och liksom funkar som vanligt är det nog ingen fara. Hon är väl antagligen bara inne i en tröttare period! Sånt händer ju oss människor också. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
5/25/15, 9:02 PM
#3

#2  Ja hon håller vikten. Äter och dricker. Pälsen ser fin ut. Men i övrigt så är det stor skillnad mot för bara några veckor sen,  ibland när jag vaknar på natten så är hon inte ute i buren och rejsar omkring som hon brukar göra. När vi har henne ute så sätter hon sig bara i ett hörn och sover…

Hoppas ju på att hon bara är inne i en trött period men kan inte låta bli att oroa mig! Därför vore det så skönt att få höra att fler råkat ut för samma sak…och det har ju uppenbarligen du gjort :) 

Har någon av dina sovit även på nätterna?

Cireea
5/25/15, 9:06 PM
#4

#3 Ja, det händer ibland att vissa kommer in i en liten tröttperiod och är knappt vaken men så när perioden tagit slut är dom full av energi. Allra helst dom som närmar sig året (och så även de som är 1,5 - 2 år) är lite segare. En del hinner jag knappt se utan dom är vaken en stund på natten, inte lika länge som när de var yngre utan kanske bara någon timme åt gången. 

Har det hållit på länge? Om du känner dig orolig kan du alltid åka in för en undersökning men det låter bara som att hon är lite tröttare. Sen blir det ljusare mycket snabbare nu när det mer eller mindre snart är sommar så hamstrarna går ju och lägger sig tidigare än när det var mörkt stora delar av dygnet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
5/25/15, 9:15 PM
#5

#4   Jag kan säga att hon varit lite tröttare än vanligt några veckor, men de senaste 4-5 dygnen har hon varit extra trött. 

Hur långa har dina hamstrars tröttperioder varit?

Vi avvaktar nog ett tag, och går det inte över ska jag rådfråga veterinär. Men hur är det med deras kunskap om hamstrar?

Cireea
5/25/15, 9:18 PM
#6

Oj, det är lite olika hur långa de varit. Framför allt de äldre har ju längre tröttperioder. 

Det beror på var du ringer och rådfrågar!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Odette
5/28/15, 9:52 AM
#7

Ja de har ju helt klart olika trötthetsperioder.. en del får man "haffa" i farten då de är uppe för att äta och göra sina behov, det kan vara enda chansen att hinna ha dem ute 😃
Men så länge hamstern äter som den ska och verkar pigg för övrigt så ^^

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

annakarin_li
8/9/15, 8:09 PM
#8
Upp till toppen
Annons: