Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1863 ggr
tofflans
2015-05-24 15:39

Hur ser en tumör ut? :(

Hur ser en tumör ut? Tror min ena guldis har en i örat 😢 iaf en knöl, ser inte så bra ut😕 Kan försöka ta en bild sen… men tumörer går väl inte att få bort på hamster!?!?… 😭 fast kan det vara något annat  ?… hans andra öra ser inte heller bra ut :(

Med vänliga hälsningar, Victoria 😊

Annons:
*~HamsterHamster~*
2015-05-24 15:45
#1

Har haft veterinärer som lyckats sätta väldigt små smådjur i en ytlig narkos med gas bara så att den är trött och sedan bedövat stället dock bara på ytliga tumörer.

Det kan vara annat, bland annat förstoppade talgkörtlar eller kanske lipom också om de är ovanliga vid öron.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Nattis.
2015-05-25 16:47
#2

Kan du ta en bild?

tofflans
2015-05-25 18:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

här är en bild…  Han håller inte heller öronen uppe längre, bara bakåt och reagerar inte på ljud alls. Så han är döv nu ?… Fick inte ngn bra bild på andra örat men de har typ svart i sig?… Han sover bara hela tiden och vill inte bli upplockad, (biter mig när jag försökt ta upp han) Förr så ville han komma upp i handen direkt, och brukade aldrig bita mig 😕 Han äter och dricker normalt dock. Vi ska ringa veterinären imorgon iaf,  så får vi se vad som händer…

Med vänliga hälsningar, Victoria 😊

tofflans
2015-05-25 19:28
#4

Min mamma hade ändå ringt idag till veterinären (visste inte jag) Så hon ska fara in med honom imorgon

Med vänliga hälsningar, Victoria 😊

Hermelini
2015-05-26 08:05
#5

Det där ser verkligen inte bra ut. Han har nog kanske ont, det är därför han bits. Men vad vet jag.

RegnbågeDino, Du är saknadHjärta10/6 2015 lämnade Dino ossRegnbåge

BlommaSov gott älskade vänBlomma

UlrikaD
2015-05-26 14:59
#6

Det där kan vara en polyp. Det ligger och trycker mot hela huvudet och är väldigt obehagligt. Har haft det på iller och där brände man bort dom. Har inge kommit tillbaka igen.
Kan vara elakartat och tyda på cancer, men kan också vara helt ofarligt. Men det måste dock bort för det kan trycka och pressa på mot allting i huvudet.

Annons:
Hermelini
2015-06-13 12:31
#7

Hur har det gått?

RegnbågeDino, Du är saknadHjärta10/6 2015 lämnade Dino ossRegnbåge

BlommaSov gott älskade vänBlomma

annlen68
2015-06-13 14:57
#8

Undrar jag också?

Upp till toppen
Annons: