Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 543 ggr
jossanElsa♥
2015-05-24 11:28

Vilken mat?

Hej Jag undrar vilken mat ni ger till era hamstrar? Altså vad de får en vanlig dag.

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Annons:
fuzzie
2015-05-24 13:04
#1

Jag ger en egengjord foderblandning (fröblandning) med lite tillägg av frystorkade mjölmaskar och några solrosfröer. 🙂 

Dock anpassar jag fodret efter varje individ, så vissa som har svårt att hålla vikten får lite proteinrikare mat/fetare fröer i sin matskål medans de som lättare går upp i vikt eller håller vikten bra får fröer osv. som inte innehåller så mycket fett. 🙂 

Dessutom får de färskfoder varje dag i form av sallad/gurka oftast. Nu har ju jag mina hamstrar hemma hos familjen i Falun medans jag studerar uppe i norrland, men jag har världens bästa pappa som hjälper mig med mina små älsklingar. Tur jag flyttar hem igen om 1 månad! 👍 (sorry för OT) 😊

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

jossanElsa♥
2015-05-24 17:27
#2

#1 tack för svaret 😃

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

hamsterper
2015-05-24 17:48
#3

#1 har du något tips på feta frön som är bra, min hamster skulle nog gärna begöva gå upp ett par gram :| vart i norrland är du förresten? Jag bor i umeå och jag tänkte att du kanske är på universitetet här? :) jag använder någon mat som heter "festival" , sen så får min hamster cornflakes ibland och mycke sallad ;)

fuzzie
2015-05-24 18:18
#4

#3 Så lite så 🙂 

#3 Du kan ju ge både solrosfröer, mjölmaskar och mild Barnmat till hamstern för att den skall öka i vikt då de saker jag nämnde innehåller mycket proteiner och fett. Jag vet inte vad "festival" är men vad innehåller den? Jag antar att det är en typ av gnagarblandning? 🙂 

Jag bor för tillfället i Kramfors så det är ju en bit från Umeå.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Whippet
2015-05-24 18:31
#5

Jag ger Hamster Nature + Färskmat tex: Grönsaker, frukt, frön.

I'm out Vilar huvudet i handen

[Tilde]
2015-05-24 19:36
#6

Jag ger en blandning…

Harry Hamster food + Supreme science selective hamster + jordnötter + solrosfrön + hundkex (nyttiga sådana) och ibland lite extra godbitar så som torkade ärtor eller morötter, osv. Ibland också färska grönsaker. Vill ge en diet som är hög på protein och har lagom med fett. 🙂

Annons:
Cireea
2015-05-24 21:21
#7

#3 Det finns bättre hamsterblandningar på djurmagazinet nere på stan. Dessa kan man köpa och sen blanda i lite doggy junior torrfoder, solrosfrön och lite annat smått och gott för att komplettera.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hamsterper
2015-05-24 22:13
#8

#7 Okej! :) har cykelavstånd till djurmagazinet på stan så jag ska åka dit någon dag och fixa bra mat ;) #4 jag tänker barnmaten, lägger man den i en liten skål så att hamstern kan äta därifrån eller? :) tack så mycket för tipsen! :D

Upp till toppen
Annons: