Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 543 ggr
jossanElsa♥
2015-05-24 11:28

Vilken mat?

Hej Jag undrar vilken mat ni ger till era hamstrar? Altså vad de får en vanlig dag.

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Annons:
fuzzie
2015-05-24 13:04
#1

Jag ger en egengjord foderblandning (fröblandning) med lite tillägg av frystorkade mjölmaskar och några solrosfröer. 🙂 

Dock anpassar jag fodret efter varje individ, så vissa som har svårt att hålla vikten får lite proteinrikare mat/fetare fröer i sin matskål medans de som lättare går upp i vikt eller håller vikten bra får fröer osv. som inte innehåller så mycket fett. 🙂 

Dessutom får de färskfoder varje dag i form av sallad/gurka oftast. Nu har ju jag mina hamstrar hemma hos familjen i Falun medans jag studerar uppe i norrland, men jag har världens bästa pappa som hjälper mig med mina små älsklingar. Tur jag flyttar hem igen om 1 månad! 👍 (sorry för OT) 😊

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

jossanElsa♥
2015-05-24 17:27
#2

#1 tack för svaret 😃

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

hamsterper
2015-05-24 17:48
#3

#1 har du något tips på feta frön som är bra, min hamster skulle nog gärna begöva gå upp ett par gram :| vart i norrland är du förresten? Jag bor i umeå och jag tänkte att du kanske är på universitetet här? :) jag använder någon mat som heter "festival" , sen så får min hamster cornflakes ibland och mycke sallad ;)

fuzzie
2015-05-24 18:18
#4

#3 Så lite så 🙂 

#3 Du kan ju ge både solrosfröer, mjölmaskar och mild Barnmat till hamstern för att den skall öka i vikt då de saker jag nämnde innehåller mycket proteiner och fett. Jag vet inte vad "festival" är men vad innehåller den? Jag antar att det är en typ av gnagarblandning? 🙂 

Jag bor för tillfället i Kramfors så det är ju en bit från Umeå.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Whippet
2015-05-24 18:31
#5