Annons:
Etiketthamster
Läst 491 ggr
[[dvärgkaniner]]
2015-05-22 17:52

Ungarna har kommit!

Hej!
Min hamster Smullan har fått ungar! 🙂Jag gick för att kolla till henne och då hade hon fått bäbisar 😃

Annons:
[[dvärgkaniner]]
2015-05-22 18:00
#1

Det är 5 stycken dvärghamster ungar.

Dvärgvädur
2015-05-22 18:02
#2

Vad härligt! Lycka till 😃

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[[dvärgkaniner]]
2015-05-22 18:17
#3

#2 Tack! Jag kommer lägga ut bilder på dem när de är 1 vecka gamla.

fuzzie
2015-05-22 18:41
#4

#3 Ett tips är att du väntar med att fota tills ungarna är ca. 2 veckor och självmant knatar ut ur boet. Det är väldigt viktigt att modern får vara ifred med ungarna under den tiden de är så pass unga som under 2 veckor eftersom att de är helt beroende av hennes vård. 

Är man där och rör omkring i boet för tidigt så kan det hända att modern blir stressad och stöter bort ungarna, eller i värsta fall äter upp dem. 😕

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[[dvärgkaniner]]
2015-05-22 19:23
#5

#4 Jag rör inte omkring i boet, har ett hus som man kan öppna 👍 
Jag har haft dvärghamster ungar tidigare så jag vet men tack ändå! 🙂

fuzzie
2015-05-22 20:18
#6

#5 Jag skulle undvika att hålla på mer än nödvändigt i buren och absolut inte fota ungarna eftersom det som sagt kan stressa modern. Jag brukar enbart ställa in ny mat och byta vatten en gång om dagen och titta till boet någon gång emellanåt när modern är ute och hämtar mat, för att kunna se om alla ungar lever osv. men sedan låter jag dem vara fram tills dess att de själva går ur boet som sagt. 🙂 

Men du gör ju precis som du vill och det är ju bra om du har erfarenhet av en tidigare kull med. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annons:
Upp till toppen
Annons: