Annons:
Etiketthamster
Läst 842 ggr
Candela
5/20/15, 3:36 PM

Namn-tips!

På söndag kommer min lilla pojke hem till mig 😍

Kullen heter Hunger Games, och hans namn på stamtavlan är Peeta. Jag känner dock att det är ett "svårt" namn att ha som tilltalsnamn, så jag försöker nu hitta något som känns rätt.

Jag har funderat på följande (också karaktärer från Hunger Games):
* Rue
* Glimmer

Men även på glass-namn:
* Calippo
* Piggelin

Min pojkvän tycker att den ska heta Spackel 🤔

Tips/åsikter?😛

Annons:
Cireea
5/20/15, 3:39 PM
#1

Varför Rue eller Glimmer? .. menar inte att du inte får döpa din hane efter en tjej i filmen men jag bara undrar varför.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Candela
5/20/15, 3:41 PM
#2

Jag tycker att Rue och Glimmer är ganska unisex, om man tar dem ur sitt sammanhang och tänker sig det som ett namn på en hamster 🙂 Lilla kängurun i Nalle Puh är ju en pojke 😃

Cireea
5/20/15, 3:42 PM
#3

Okej 😛 Av dina förslag så gillar jag dock din pojkväns mest.. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Candela
5/20/15, 3:43 PM
#4

Haha. Ja, jag tycker också att det har en rolig klang 😃 Det känns ju dock inte helt som ett namn, även om det förmodligen kommer börja göra det om man börjar använda det som sådant.

Cireea
5/20/15, 3:46 PM
#5

Tja… vad man väljer att använda som namn är ju upp till var och en. Min ena egenuppfödda heter One of a kind men kallas Ek eftersom vi kör med förkortningen OAK = Ek .. 😛

Seth kallas för för Z (Zäta), Tequila för Tikka masala och så vidare. Det gör sig som självt, man ska aldrig direkt tvinga fram namn utan man brukar börja säga något och så blir det bara så. 😃

Låt säga att du döper din hamster till Rue och så börjar du kalla honom för Roro .. då har du ju som dubbelbytt namnet x)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Candela
5/20/15, 3:48 PM
#6

Det är sant 😉 Risken finn dock att det bara blir "Hamstern", som en av mina tidigare hamstrar har fått heta 😃 Jag försökte efter ett tag att ge honom ett riktigt namn, men då hade liksom Hamstern redan fastnat.

Annons:
[Nampheet]
5/20/15, 4:18 PM
#7

Här så har jag lite tips: Cato Marvin/Marvel Finnick (Namnen är från THG)

Fiona1234
5/20/15, 5:05 PM
#8

Tycker peeta är ett kort och bra namn haha, annars kallas han tjockisen här hemma, går alltid hem xD

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Candela
5/20/15, 9:16 PM
#9

#8 Ja, kort är det förstås, men det låter så konstigt när jag säger det högt 🤐😂

Upp till toppen
Annons: