Annons:
Etikettguldhamster
Läst 976 ggr
Miilla
2015-05-19 22:27

Idaho x Dash

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Nu äntligen kommer min efterlängtade kull!

Dash och Idaho parades förra lördagen så hon är nu inne på tionde dygnet. Hon har hittills inte visat någon brunst så förhoppningsvis finns det små bebisar därinne 😍

Lite mer info om föräldrarna:

Idaho: Brunörad Sobel LH

En kille på 1,4 år, uppfödd av mig. Han är hur lugn och trygg som helst. Min lilla fina pojke som dessutom har smeknamnet "minipojken". Är väldigt aktiv om kvällarna, lyssnar till minsta ljud och står på två ben mer än fyra 😉Springer mycket i rasthagen tills han är trött, då lägger han sig gärna och vilar och myser i mattes eller husses famn 😍❤️

Rainbow Dash: Offwhite Rex Satin LH

Fina lilla Dashie, så otroligt bestämd liten tjej. Hon är väldigt rolig och social. Gräver vart hon än är, hon är dessutom en stensamlare då hon snor med sig stenar i kindpåsarna från rasthagen. De ska minsann ligga bredvid henne i sängen, haha 😃Hon har en enormt stark personlighet och kan man annat än älska de små krulliga morrhåren ❤️

Ungarna:

Om Dash är dräktig så föds ungarna den 25 maj. De kommer vara registrerade i svenska hamsterföreningen och ha stamtavla.

Beräknade färger: Creme, Offwhite, Sobel, Silversobel

Bö offwhite, Bö sobel, Bö silversobel, Caramell, Rö Offwhite, Rö bö offwhite,
Rö creme, Mink, Silvermink, Rö Caramell, Koppar, Silverkoppar.

Hårlag: Långhår, rexbärare. Eventuellt satin eller rex eller både och. 

Jag håller på att jobba på en hemsida, kommer bli en väldigt enkel dock men där kan ni bland annat läsa lite om mig och se bilder på mina hamstrar, tidigare kullar, kommande kullar, nyheter m.m. Länkar till den när den är klar 🙂

Lite bilder på föräldrarna och från deras romantiska dejt😉

Annons:
Fridelin
2015-05-20 07:02
#1

Åå vad spännande! Såå söta föräldrar:** Släkten här hemma hälsar;)

Miilla
2015-05-20 10:35
#2

Ja det ska det verkligen bli 🙂 Haha Idaho har lite att ta igen nu när t.o.m hans brorson har blivit pappa 😉

Fridelin
2015-05-20 16:58
#3

Haha ja det är väl på tiden nu;)

Roonja
2015-05-20 19:28
Miilla
2015-05-21 12:12
#5

#4 Jag med! 😃

Whippet
2015-05-22 15:27
#6

aww så söta, bebisarna kommer ju bli sockersöta dom med!

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Dvärgvädur
2015-05-22 18:05
#7

Denna kullen är så spännande! Följer helt klart. 

Idaho och Dash kommer få toppenfina ungar, perekt kombo 😍

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Miilla
2015-05-25 09:10
#8

#6 Tack! Ja det är jag säker på 😍

#7 Tack tack! Hon är nu en riktig tjockis och är beräknad ikväll/natt 😃

[[tjattehonung]]
2015-05-25 15:05
#9

Åh vad roligt!! Cocos hälsar till brorsan ;)

tilde.wahlgren
2015-05-25 16:33
#10

Håller tummarna🙂

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Miilla
2015-05-28 09:41
#11

Det har inte riktigt gått som jag hade hoppats på. Jag tror att jag stressade Dash när jag tog bort hennes hus hon brukade sova på morgonen (hon födde sedan på natten) Ville att hon skulle få mer plats och kunna burra ner sig ordentligt med bebisarna i spånet och bäddmaterialet. Insåg att det var för sent för att göra något efter hon hade fött. Det föddes 5 stycken stora friska ungar. Hon verkade jättestressad över att hon inte visste vart hon skulle sova utan bytte nog sängplats varje timma. Bebisarna följde med i början men sen blev de kvar. Tror de dog av svält och att de inte fick tillräckligt med väme. Så himla ledsen över detta, och besviken på mig själv. Planerat denna kullen länge och såg så mycket fram emot den 😕 Ska vänta i 2 månader, tycker jag att Dash och Idaho är i bra skick så kanske jag tar kullen i slutet av sommaren. Båda börjar ju bli gamla nu :(

Roonja
2015-05-28 09:55
#12

vad synd :( Men det är bra att du tog bort huset, ungarna kan klämmas. :/ Men så tråkigt att hon blev stressad av det!

Upp till toppen
Annons: