Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 771 ggr
Anne Gisela
2015-05-18 23:37

Vill bara ta sig ut!

Herbert (Queens Ikonos) är två månader och en superfin hamster, tillgiven, kryper upp i handen och tvättar sig i famnen och är allmänt mysig. Han väcks ca 21 för att få vara ute varje kväll, 1-2 timmar, i en rasthagen som är enl mig både stor och rolig. Men han ägnar all tid åt att komma ut. Tills jag sätter ned hjulet, då är han lugn, springer lite, kliver ur, gör annat, springer lite igen osv. Han får ha hjulet korta stunder eftersom han är så liten. Vad säger ni, är detta normalt? Vad skulle ni gjort?

Annons:
hamsterper
2015-05-19 06:58
#1

okej jag är inte alls hamsterexpert.. jag tror att det är väldigt vanilgt, min förra hamster brukade göra det ;) har du någon springboll? Det finns att köpa på djurmagazinet för 89kr :) jag tror att min hamster tycker att det är riktigt kul att få springa runt hemma som på egen hand:) jag vet dock inte om det kan vara farligt/dåligt för unga hamstrar men om du bor nära en djuraffär kan du nog fråga där :)

Anne Gisela
2015-05-19 07:24
#2

Tveksam till boll… Men jag kanske har fel. Fler som har tips?

luddtuss
2015-05-19 14:44
#3

Oj så lik sin bror han är!! Både i utseende och sätt, känner igen mig i det du skriver. Vi har dock boll till Ozzy och han verkar gilla det! I början krockade han in i saker men nu har han fått kläm på det och styr runt eventuella hinder. Utan boll och Hjul (korta stunder, inte hela tiden) vet jag inte hur jag skulle få min lilla herre nöjd.

 

Anne Gisela
2015-05-19 17:04
#4

Hm ok, kanske skulle testa boll då… Hur stor är bra?

Namiko
2015-05-19 20:07
#5

Testa att sprida ut lite god mat bland sakerna så han får leta och fokuserar mer på det som finns där istället för det som finns utanför. Annars skulle jag hamstersäkra ett rum och låta honom springa på golvet så han får en större yta att röra sig på.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anne Gisela
2015-05-19 20:09
#6

Ska testa gömma godis. Men också bygga ny stor rasthage. Skulle aldrig våga ha honom lös i ett rum utan uppsikt, finns alltid nåt han kan ta sig bakom o dyl… Köpt ett 30 cm Hjul nu så att jag med bättre samvete kan låta honom springa i det.

Annons:
Namiko
2015-05-19 20:27
#7

#6 Man får såklart sitta på golvet med dom och hålla koll. Jag brukade sitta mitt på golvet och plugga medan jag hade mina hamstrar lösa så kunde jag lätt se vad dom höll på med.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: