Annons:
Etiketthamster
Läst 782 ggr
Lova123
2015-05-17 14:54

Flying saucer?

Hej! Vad tycker ni om flying saucer? Jag tänkte kanske skaffa ett sånt i 30 cm till min guldhamster men undrar vad tycker ni om det, bra/dåligt och varför :)

Annons:
*~HamsterHamster~*
2015-05-17 14:59
#1

Absolut dålig, flykrafterna på den kan kassta iväg hamstern och den kann skada sig. Dessutom brukar hamstrarna springa väldigt snett på den med ryggraden böjd till höger eller vänster.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Nordanälvens
2015-05-17 14:59
#2

Jag har sett sådana slänga hamstrar rakt in i burväggarna.. Jag skulle inte ha en flying saucer i buren hur stor den än var. Bättre med ett stort vanligt Hjul så hamstern kan springa med rak rygg. Finns givetvis risker med alla typer av Hjul, men en flying saucer förändrar hamsterns sätt att springa :/

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

LillyAmanda
2015-05-17 15:00
#3

Den lilla flying saucern fungerade utan problem och min dvärg älskade den. Den stora fungerade inge vidare. För det första gillade gulden inte det och sen lät den. Men sen fick vi en som var sne också, kan vara därför den lät. :)

**//Amanda

Lova123
2015-05-17 15:07
#4

Ok tack för snabba svar :) jag har ett 30 cm stort trä Hjul (alltså ett normal hjul) till honom men det går inte in i buren, duna multy utan han får använda det i lekhagen. Det var en av dom negativa sakerna jag också tänkte på när jag tittade på flying saucer och på endel videor, att hamster inte får stopp på hjulet och flyger iväg. Men då fortsätter jag bara med mitt vanliga Hjul utanför buren :)

Majaa12
2015-05-17 20:48
#5

http://arkenzoo.se/smadjur/smadjursleksaker-inredning/smadjursleksaker/hjul-sm-gn-running-disc-30cm.html Har det jag länkade här hemma. Just det kan inte slunga av hamstern eller gå för fort. Det går "lagom" trögt och stannar snabbt när hamstern slutar springa. Det beror på vilken man har, andra snurrar säkert lättare ;)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Scorpio97
2015-05-17 20:50
#6

Har det mindre till min campbells. Den slutar snurra när hamstern slutar springa, och jag upplever inte att han springer snett i det. Har sett videos på hamstrar som flygit av, men jag har sett hamstrar snurra flera varv runt i ett Hjul också.


//Jessie

Annons:
[HammyPaws]
2015-05-18 00:17
#7

Min guldis ÄLSKAR sin flying saucer! Den med 30 cm i diameter så klart. Ryggen är inte det minsta böjd, det är lätt att springa på + han har aldrig flugit av. Han kommer inte upp i sådan fart, utan joggar lite :P

[HammyPaws]
2015-05-18 00:18
#8

Precis som Scorpio97 säger: den stannar när hamstern stannar.

[Lindis123]
2015-05-18 06:06
#9

Min kompis hade köpt en sån till sin roborovski.Hamstern kunde inte springa i den, det var så halt.Vi tänkte att vi kunde pröva den till min campbell, men det gick inte heller, hamstrarna fick som inte hjulet att röra sig frammåt…

Upp till toppen
Annons: