Annons:
Etiketthamster
Läst 817 ggr
Besthamster
5/12/15, 5:27 PM

Hamster från affären...

Hej allihopa! Nu har jag en fråga, jag vet ju att det är större risk för hamstrar från djuraffärer, Att ha fått sjukdomar.. Men om man inte hittar en uppfödare, kan man inte då ställa frågor till personalen om hur dom tar hand om hamstrarna.. Kolla så att pälsen är bra, inga kladdiga ögon osv? För jag hade köpt min första hamster på en hamster affär och henne var det inga fel på! Fast ja köpte henne från en bra djuraffär som ligger runt 60 mil härifrån jag bor.. Men hon var helt frisk och underbar..❤️ Min fina Snövit…❤️❤️ Nu så ska jag kanske köpa en ny hamster, och jag vill veta, och jag vet att det är säkrast att köpa från en uppfödare.. Men kan man köpa från djuraffär om man kollar att den är okej och mår bra? Visst vissa sjukdomar kanske man inte kan se om den har men hoppas ni förstår :) tacksam för svar.. OBS svara inte om ni tänker vara otrevliga😊

Annons:
Evelina!
5/12/15, 5:36 PM
#1

Du vet ju aldrig ursprunget bakom hamstern om du köper från djuraffär, samtidigt stöder du en ganska oseriös verksamhet genom att köpa en hamster från zoobutiken.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

lollynonna
5/12/15, 5:37 PM
#2

Nej,de hamstrar från djuraffären kommer från grossister. Och då spelar det ingen roll om den är frisk där,helt plötsligt kan vilken sjukdom som helst dyka upp från ingenstans. Ska du köpa en guldis så kan den ha papova.

Och vet du hur hemskt grossistdjuren har det? Bildgoogla annars. Och du bidrar till dessa hemskheter om du köper en hamster från djuraffären. Enda sättet att få stopp på allt hemskt är att sluta köpa från djuraffärer. Och om du kan åka 60 mil för en hamster på djuraffär kan du nog åka 60 mil till en uppfödare också🙂 

Om inte så finns det alltid transporthjälp att få. Jag har fått hem gerbiler som rest över nästan hela Sverige för att komma hem till mig,och det gick hur bra som helst. 

Jag är absolut inte otrevlig då jag säger detta,vill bara informera om hur det är.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Besthamster
5/12/15, 5:39 PM
#3

Tack för svaren :) Menade att där jag bor nur det 60 mil till den djuraffären.. Ska söka på lite uppfödare :)

lollynonna
5/12/15, 5:39 PM
Besthamster
5/12/15, 5:42 PM
#5

Usch och fy! Kommer aldrig köpa från djur affär ! Att man ens kan va så taskig mot små sötingar!!

[Forest]
5/12/15, 5:43 PM
#6

Min första hamster levde tills om var 4 år hon var köpt i djurbutik, otroligt snäll och gosig guldhamster. Köpte en till dottern och jag skulle väl tänkt till lite när personalen gick o hämta handskar som man har när man hanterar större rovfåglar. Men tänkte inte mycket på det hon såg snäll ut jag höll i henne kolla så jag såg att allt såg bra ut. Men attans det var ingen hamster man pyssla med i onödan, vi gjorde enligt alla tips man kunde hitta via här inne och andra sidor. Men hon vart aldrig en hamster man lita på om vi säger så. Köpt via forumet en annan hamster ojojoj så trevlig liten fis det var. Han älskade att sitta i handen och vara med. Så att köpa från butik så säger jag så här ge den lite tid i början den kan bli supertrevlig, jag vet inte om vi hade extrem otur med dotterns hona (?). Och ser du personalen går och tar på sig handskar tänk till lite är mitt tips 😉

Annons:
Fridelin
5/12/15, 5:57 PM
#7

Var bor du någon stans?:) Vad är det för art du söker?

Besthamster
5/12/15, 6:49 PM
#8

#7 Jag bor i Västerbotten och skulle vilja ha en guldhamster :) Min andra hamster har precis dött och jag saknar att ha en liten kompis :(

lollynonna
5/12/15, 7:04 PM
#9

#8 Västerbotten, då har du ju nära till umeå! Där finns en uppfödning:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Zaviie
5/12/15, 7:14 PM
#10

upp i norr finns blåtassens och exentrions bland annat :)

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Besthamster
5/12/15, 8:22 PM
#11

Yeey jag ska köpa en sötnos av blåtassens uppfödning, jätte spänd ! :) och tack så mycket för tips om att inte köpa från djur affär, kommer aldrig göra det! Den lilla sötnosen jag ska köpa är en långhårig guldhamster som är offwhite :) (bö ba vilket jag inte har nån aning om vad det betyder) ❤️

Cireea
5/12/15, 8:28 PM
#12

#11 En Offwhite brunörad bandad är han 😃En helt underbar liten kille är han.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Besthamster
5/12/15, 8:30 PM
#13

#12 Hahaha ahaaa då förstår ja vad det betyder, haha :D

Annons:
lollynonna
5/12/15, 8:34 PM
#14

Gud vad kul! Vilken bra inställning du har också,som inser att det är fel men djuraffärsdjur:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Zaviie
5/12/15, 8:40 PM
#15

Gud vad härligt! Grattis till lillpojken 😃👍

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Besthamster
5/13/15, 6:19 AM
#16

#14 ja jag vill ju inte bidra till sånna hemsk heter, usch och fy.. Här efter blir det uppfödning ! :) (som jag köper ifrån då :) ) #15 tack så jätte mycket! :)

Mirre395
5/13/15, 6:50 AM
#17

Jättekul att du ska få en hamster nu!:) Men angående djuraffären handlar det inte bara om att du kanske får en hamster med ett dåligt temperament eller dålig uppväxt, du betalar även affären för att dem ska fortsätta avla sönder på hamstrarna och hålla dem i hemska omständigheter alldeles för länge. Jag är glad att du hittade ett annat alternativ!:)

karlsson-peter
5/17/15, 7:56 PM
#18

Har vår 3:e hamster nu, alla köpta på Grizzly.
Den nuvarande var tam från början, har aldrig bitit nån sen vi köpte den för 1 år sedan (Guldhamster Hane)
När den skulle tas ur sin Bur vid köpet gick den frivilligt upp i personalens hand.

Cireea
5/17/15, 7:57 PM
#19

#18 Tam eller inte ..du stödjer en industri som är fullkomligt vidrig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

karlsson-peter
5/17/15, 10:00 PM
#20

#19 Har du bevis för att Grizzly skulle sälja "sönderavlade" hamstrar?
🤪

Annons:
Upp till toppen
Annons: