Annons:
Etikettguldhamster
Läst 422 ggr
[Simossonna]
5/10/15, 6:36 PM

Avbröt ett slagsmål

Min kompis är på semester och jag fick ta hand om deras hamster Pelle. Burarna är långt ifrån varandra och de sitter och piper på kvällarna. De verkade så gärna vilja nosa på varandra.

Då gjorde jag det misstaget att hålla dem framför varandra. Jag tänkte att om jag håller fast deras tassar så kanske de inte får tag i varandra. Jag är riktigt ledsen över detta.

Då bet hanen tag i honans nacke så att hon började tjuta. Då försökte jag ta bort honom men han  bet så hårt. Då helt plötsligt biter honan tag i mig och jag faller på knä. Jag släpper honan på marken och tar tag i hanens nackskinn. Då släpper han och kollar igenom honom. Inget vad jag kan se.

Sedan när jag släppt in hanen i buren kollar jag till honan. Hon är helt blodig. Jag blir livrädd och kollar igenom för att hitta vart han bet. Det är vid sidan om nacken men det har inte gått hål. Blodet kom från min hand…

Jag hoppas att man kan göra så men jag tog en liten pappersbit och fuktade den sedan torkade jag av henne.

Så, min fråga är, kan såret lätt bli infekterat när man har blivit biten av en hamster? Hela mitt finger är uppskärt och handen har blivit riven på flera stället (vilket är konstigt efter som att de bråkade bara i någon sekund).

Jag kommer absolut inte göra om detta. Min karma kom fort…

Annons:
Scorpio97
5/10/15, 6:44 PM
#1

Beror på lite hur såret ser ut. Om en hamster biter rakt ner i fingret så det blir ett smalt men djupt sår, är risken för infektion ganska stor. Men är det ytligare sår brukar det inte vara något fara. Tvätta med koksaltlösning eller alsolsprit och håll lite koll.


//Jessie

wildalia
5/11/15, 12:59 PM
#2

Farligaste betten är från katt, hund och människa konstigt nog. Spola av fingret och lägg om det. Håll koll så att det inte börjar värka onormalt mkt. Jag har blivit biten förr av hamster och det har aldrig blivit något konstigt med detta. Biten av hund i fingret och jag fick OP två ggr pga infektion. Jag tror inte att det blir ngt av ditt hamsterbett.

Upp till toppen
Annons: