Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 456 ggr
Zakaraa
5/7/15, 10:38 PM

Duna-burarnas vattenflaska med sugpluttar

Jag söker dig som har en Duna (storlek spelar ingen roll) med den tillhörande vattenflaskans montering, d.v.s. hållaren med sugpluttar.

Jag vill gärna se hur fästet ser ut. Och om någon kanske har sett det på någon sajt där man kan köpa. Jag har varit ute på Ferplasts egna hemsida men kan inte hitta den flaskan med pluttarna, bara de vanliga med plast och den med ståltråd. Enda sättet att se de flaskorna på deras hemsida är genom att kolla på vissa specifika dunaburar och då sitter flaskan på Baksidan så man ändå inte ser funktionen.
Om någon har ett sådant fäste som inte används är jag intresserad av den Tummen upp

Idag använder jag tejp… och det är ju Väldigt snyggt… (inte)
Har en Duna mini som sjukbur till mina råttor som inte får klättra och har inget bra system för vattenflaskan utöver tejp. Vattenskål är ett Nej Nej så måste ha flaska och vill ju då gärna ha ett lite snyggare system än tejpen :P

Jag har en Sippy (som är trasig dock och sugpluttarna till den har jag städat bort 😃) som jag provat men den flaskan är ju inte direkt utformat för dunaburarnas hål så det lev aldrig bra med den när jag provade. 

Om du har detta fäste får du jättegärna fota så jag får se exakt hur den ser ut! :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Lingtardo
5/7/15, 11:15 PM
#1

För något år sedan så letade jag som en tok efter den flaskan och själva sugproppställningen. Men det visade sig att den inte sälja separat. http://www.fidostrollhattan.com/uploads/3/8/7/9/38796781/5722203_orig.jpg Bild på Bur och flaskan. Så jag löste det på så vis att jag satte dubbelhäftande monteringstejp ifrån Biltema på utsidan av buren istället. På så vi att flaskan höll sig fast där och så syns det inget eftersom tejpen är genomskinligt.  http://www.biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Maskerings--och-monteringstejp/Monteringstejp-2000021445/

Zakaraa
5/7/15, 11:25 PM
#2

#1 Som jag misstänkte då, med tanke på att det inte ens finns på tillverkarens hemsida. Kan ju hoppas att det finns någon begagnad som bara ligger och skräpar 👍

Har du någon bild på hur din lösning ser ut?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lingtardo
5/8/15, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Såhär gjorde jag. Har så med alla mina flaskor hah.

Zakaraa
5/8/15, 12:49 PM
#4

#3 Ah, najs!
Och det sitter bra tycker du? Försvinner "klistret" efter ett tag när man plockar bort flaskan dagligen för att fylla på med nytt vatten?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lingtardo
5/8/15, 1:01 PM
#5

Det sitter som berget haha. Man får ju byta tejpen om man råkar få vatten på dock, eller om man har rört på tejpen och häftförmågan försvinner. Men har sett folk som sätter på kardborreband också. Så det kanske också är ett alternativ. Men tejpen har funkat hur bra som helst för mig i snart 2 år :)

Zakaraa
5/8/15, 1:08 PM
#6

#5 Men va smart med kardborrband! Att jag inte kom på det, jag som använder självhäftande band till andra djurrelaterade saker!

Ska införskaffa tejpen först och se om det fungerar för mig också annars är ju kartborren väldigt smart!

Tack för dina svar! :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Rmk02
5/8/15, 2:33 PM
#7

Vart bor du? För jag har burar hemma som jag inte andvänder flaskan till!

Zakaraa
5/8/15, 2:45 PM
#8

#7 Jag bor i Gävle
Ska till Västerås imorgon och Hässleholm vid midsommar (om det hjälper, haha)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

wildalia
5/8/15, 9:43 PM
#9

Min sugproppar höll inte ens ett år. Vattenflaskan bara ramlade av. Jag satte in en vattenskål i stället. Kardborr låter bra !

Upp till toppen
Annons: