Annons:
Etikettkosthållning
Läst 766 ggr
lillablomman
2015-05-04 18:01

Fråga ang. hamtergodis (bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Var inne i vår lokala djuraffär idag och hittade dessa, en sorts godis som ska passa gnagare. Jag tänkte kolla om det är någon utav er som testat detta och om det är bra? Det är såklart individuellt förstår jag också, men vill höra era erfarenheter.

//Geraldine, Tut, Ernst-Hugo, Svensson och Gunwald

Blomma Spreading love over the internet Blomma

  • Redigerat 2021-05-29 15:34 av Herveaux
Annons:
Scorpio97
2015-05-04 18:27
#1

Det är svårt att säga huruvida det är bra eller inte utan någon innehållsförteckning. Hittar ingen online heller. Tyvärr finns det mycket smådjursgodis med tillsatt socker i eller andra mysko saker som jag inte skulle ge en hamster.

Jag har sett recept på fröbollar/bars till människor, där man i princip bara blandar lite olika frön, torkad frukt/bär samt äggvita och sedan slänger in i ugnen. Då vet man exakt vad det är i och kan undvika onyttiga grejer.


//Jessie

Anna O.
2015-05-04 19:54
#2

Ser ut som vanlig Hamstermat bara att det är små bollar. Jag skulle inte köpa det, gillar inte att köpa så mycket hamstergodis från affären eftersom man inte vet vad det är i godiset egentligen. Det kan stå jordgubbar men att det inte är det. Gör hemmagjort godis istället! Och slösa inte pengar på djuraffärens godis.

lillablomman
2015-05-04 20:26
#3

Okej, tack för tipsen #1 och #2 :)

//Geraldine, Tut, Ernst-Hugo, Svensson och Gunwald

Blomma Spreading love over the internet Blomma

Fiona1234
2015-05-05 07:22
#4

Jag har testat det godiset och mina tyckte om det väldigt myxket :) Inget konstigt i dom, och man kan absolut köpa godis ifrån affär ;)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Nattis.
2015-05-05 07:26
#5

Håller med # 2

Upp till toppen
Annons: