Annons:
Etikettguldhamster
Läst 3077 ggr
Nattis.
5/3/15, 3:26 PM

Sele till hamster? (Bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan man ha denna selen till hamstrar eller kan man ha det i huvud taget? Blir dom stressade av det eller vad föredrar ni?

Annons:
Mirre395
5/3/15, 3:47 PM
#1

Tycker absolut inte att man ska ha sele på hamstrar. För det fösta så blir dem extremt stressade och igentligen finns det ingen anledning att ha dem i koppel. Dem kan ändå inte gå ut hur som helst. För det andra så är det väldigt onaturligt för dem att gå kopplade och dem kan inte gömma sig om dem blir rädda eller bara vill gå undan. Tycker INTE att man ska ha hamster i koppel överhuvudtaget!

Fiona1234
5/3/15, 3:51 PM
#2

Nej, du bör inte ha koppel och sele pga det #1 skrev 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Nattis.
5/3/15, 4:04 PM
#3

Tack för svaren då använder jag inte sele mera #1 #2

Anna O.
5/3/15, 4:58 PM
#4

Tycker inte heller det, hamstern kan bli stressad och rädd. Och det andra som #1 säger :-)

Nattis.
5/3/15, 5:21 PM
#5

Tack #4

Bellabusa
5/7/15, 11:56 AM
#6

Spontant tyckte jag först inte heller om att sätta sele på en liten hamster. Men faktum var att vår vintervita hona hade inget emot det. Hon var still medan vi snabbt satte fast det. Om det däremot är ett krångligt sele och är bökigt att sätta på så ska man inte göra det om det blir stressigt för hamstern. Jag lider mest av att veta om så många hamstrar som alltför sällan får komma ut på äventyr.

Annons:
Roonja
5/7/15, 12:10 PM
#7

Jag använder inte sele men mina hamstrar fungerar med sele och har alltid gjort. Jag har väldigt lugna och trygga hamstrar så de har inte blivit stressade. :) Men blir hamstern stressad så ska du INTE ha sele. Fungerar det så kan du ha som alternativ rastning. :) Så hamstern inte försvinner under något.

Nattis.
5/7/15, 3:43 PM
#8

tack för svaren :)

LillyAmanda
5/7/15, 6:28 PM
#9

Min guld har absolut inget emot selen, tvärtemot hon blir glad för hon vet att hon får gå i hela lägenheten medan den andra gulden hatar selen och den stressade honom direkt så det var första och sista gången han hade sele, vilket leder till att han bara får vara i hage och i ett avdelat rum. Men jag använder en liknande sele som denna http://www.zickans.com/zickan-sele.html 

Jättebra och smidig att sätta på :) Men som #7 säger, använd inte sele om hamstern stressar upp sig!

**//Amanda

Upp till toppen
Annons: