Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1313 ggr
Nattis.
5/3/15, 1:47 PM

Pellets till hamstrar?

Jag har hört att man bara ger pellets till hamstrar….. Och så har jag hört att det är som godis för dom? Jag har själv testat ge mina hamstrar bara pellets men det tyckte dom inte om så jag bytte till fröblandning vilket dom älskar. Är det verkligen bra att bara ge hamstrar pellets?

Annons:
Scorpio97
5/3/15, 1:51 PM
#1

Så länge det är en bra pellets som innehåller allt som hamstern behöver så kan man ge bara pellets (samt Färskmat, naturligtvis). Det kan vara bra till hamstrar som petar ut det goda ur fröblandningar och låter bli att äta det "tråkiga". 

Jag föredrar fröblandning. Men det finns såklart både bra och dåliga fröblandningar också.


//Jessie

Nattis.
5/3/15, 1:54 PM
#2

Tack då vet jag det, vilken fröblandning är bäst att ge till hamstrarna? #1

Scorpio97
5/3/15, 1:58 PM
#3

#2 På min djuraffär finns bara blandningar med massa solrosfrön (=tjocka hamstrar) så därför bestämde jag mig för att blanda själv istället. Jag har alltså ingen koll på vilka märken som är bra och dåliga, men någon annan kan säkert svara på det.


//Jessie

Nattis.
5/3/15, 2:07 PM
#4

Tack för svaret ska fråga vidare! #3

Mirre395
5/3/15, 3:51 PM
#5

Vart har du hört detta? Bara undrar;) Det blir inte lika naturligt att äta pellets och det blir ingen direkt sysselsättning men det finns olika pellets. Det finns bra och dåliga, men jag föredrar fröblandning. Hamstrarna föredrar oftast det bättre ändå:) Men ja, det går:)

Nattis.
5/3/15, 4:07 PM
#6

Min kusin har sagt att man bara ska ha pellets och min mammas lilla syster sa att det bara är att det är godis för dom, tack iallafall #5

Annons:
Anna O.
5/3/15, 4:57 PM
#7

Jag ger fröblandning till min hamster

Nattis.
5/3/15, 5:22 PM
#8

Vilken fröblandning ger du? #7

Anna O.
5/3/15, 5:34 PM
#9

Ger fullkostblandning, tycker inte den är så jätte bra eftersom jag köper den från Willys. Men jag brukar köpa mat från djuraffären (kraft) men eftersom vår närmsta djuraffär ligger 60 minuter härifrån så kan jag inte åka och köpa mat 1 timme ifrån oss. Som sagt så gillar jag mer krafts mat. Eftersom detta är Willys Egna tror jag? :)

Nattis.
5/3/15, 5:37 PM
#10

Okej, jag har också gett mina hamstrar fullkostblandning, men just nu har jag egen fröblandning ska köpa nytt idag #9

Anna O.
5/3/15, 5:44 PM
#11

Kul, vad använder du i din egna blandning? :-)

Nattis.
5/3/15, 7:53 PM
#12

Lite olika köpte nytt mat idag :)

Anna O.
5/3/15, 8:30 PM
#13

Ah, vad kul! Köpte du någon ny sort :)

Annons:
Nattis.
5/4/15, 7:19 AM
#14

Jag köpte krafts mat till dom :) i min frö blandning brukar jag ha frön, torkade majs och sallad, skalade frön osv.

Anna O.
5/4/15, 7:31 AM
#15

Aha visste inte att man kunde ha sallad i fröblandning :) något nytt för mig ;)

Nattis.
5/4/15, 7:32 AM
#16

Torkad sallad asså :)

Anna O.
5/4/15, 7:45 AM
#17

Jag förstod det. Men det var spännande med något nytt, min hamster har faktiskt inte fått egen fröblandning av mig. Har sett att man kan göra müsli också, måste testa någon gång! :)

Nattis.
5/4/15, 8:18 AM
#18

Ja gör det, det är väldigt roligt :)

Mrsarrow
5/4/15, 12:02 PM
#19

Min hamster gillar inte pellets så jag köper alltid fröblandning utan pellets 🙂

Imasy
5/4/15, 1:15 PM
#20

Jag brukar köpa storpack på djuraffären, dwn där vita papperspåsen med djur på. Har inte upplevt någon negativ viktförändring åt något håll. Tror inte det enbart handlar om vad man matar sina djur med, utan också hur mycket aktivitet de får.

Annons:
[[dvärgkaniner]]
5/4/15, 1:40 PM
#21

Mina hamstrar gillar inte pellets, jag ger dem fröblandning :-)

Nattis.
5/4/15, 2:05 PM
#22

Tack för svaren allihopa :)

Upp till toppen
Annons: