Annons:
Etikettuppfödning
Läst 794 ggr
Lingtardo
2015-05-02 18:26

Guldhamster uppfödare - Skåne

Hej! 

Nu har jag bestämt mig för att skaffa en söt liten guldis! Så min fråga är nu vilka uppfödare som har ungar till salu eller om det finns några kommande kullar där man kan tinga sig en liten bebis i Skåne då. För mig så spelar varken kön eller "teckning" någon roll. Helst vill jag att hamstern ska vara ifrån en registrerad uppfödare så att man kan få så mycket info som möjligt om den (även så att man kan testa på och ställa ut hamstern). 

Jag har haft dvärghamstrar och gerbiler innan (har även en massa nu) men aldrig en guldhamster så jag tänkte att det var dags för en guldis nu. Den nya guldisen kommer att få på i ett 300 liters terrarium så den kommer få massvis med plats och aktivitet varje dag! 

Så drös mig med massa tips om olika uppfödare som har eller planerar några kullar :)

  • Redigerat 2021-05-29 15:35 av Herveaux
Annons:
Rax
2015-05-02 19:57
#1

Du har midnattglimtens i Skivarp som har blå+blåbärareungar….hon söker även karantänshem. Hon finns här under namnet Nakuta.

Rax Hamstrar på facebook.

nakuta
2015-05-02 20:17
#2

Hejsan.
Som sagt finns jag i Skivarp strax utanför skurup, har just nu lite bebisar som är ca 1 vecka, kommer komma bilder när alla öppnat ögonen och så =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

tilde.wahlgren
2015-05-02 20:19
#3

Lisas hamsteruppfödning🙂

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Fiona1234
2015-05-02 20:46
#4

Måste bara tillägga, registrerade- som oregistrerade kan vara exakt lika duktiga och ha stamtavlor på sina djur :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Lingtardo
2015-05-02 21:06
#5

#1 #2 Jag kontaktade Midnattsglimtens tidigare idag via mejl . Så Nakuta jag är väldigt intresserad utav att se hur de kommer se ut :)

#3 Tack jag kontaktade henne tidigare idag med.

#4 Tack, är mest ute efter stamtavla så att man kan ställa ut den fina guldisen och så att man vet om dess bakgrund. Men det var bra att du sa det!

Har även kontaktat Blåbärsgränds Guldhamstrar, Skånes Guldhamster uppfödning och Polarmarkens.

nakuta
2015-05-02 21:42
#6

Ser det står fel mail adress på SHF hemsida, har börjat använda min "vanliga" Mail, då mycket hamnade i skräpposten på den andra, så skicka till den andra istället står på min hemsida, men skriver här med: VeronicaHampe@hotmail.com

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Annons:
Lingtardo
2015-05-02 21:47
#7

#6 Tack skickar där :)

Upp till toppen
Annons: