Annons:
Etiketthybrider
Läst 1108 ggr
Klätterapan
5/2/15, 12:40 PM

Hamstern bits konstigt :(

Hejsan! För en månad sedan köpte jag en dvärghamster i djuraffär, men det finns ett problem! Han bits. Det märkliga är att han inte är aggressiv eller skygg på något sätt utan han klättrar snällt upp i handen för att sedan hitta ett finger eller liknande som han biter i, han biter bara hårdare och hårdare och jag vet inte vad jag ska göra.. Har provat blåsa lite på honom när han biter men det ignorerar han fullkomligt. Han biter sig fast på ett sätt som gör att han hänger kvar även om man försöker släppa ner honom igen. Börjar ångra mitt köp då jag alltid haft guldhamster tidigare och med dem har det aldrig varit några problem med bett…

Annons:
crystalguurl
5/2/15, 12:46 PM
#1

Har för mig att man aldrig ska köpa djur i djuraffär :P


Fiona1234
5/2/15, 12:55 PM
#2

Tyvärr sånt som händer med djur i djuraffär då de flesta kommer ifrån grossister som inte avlas alls på temperament. Tyvärr så brukar inte bitska hamstrar, som varit det ifrån början, ge sig med tiden. När den biter och hänger kvar så är det för att den låser käkarna, vilket hamstrar gör när de är irriterade etc..

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Klätterapan
5/2/15, 1:26 PM
#3

@crystalguurl jo jag vet men har gått bra innan när det var guldhamster :(

@Fiona1234 Okej, tråkigt om det är så

[Lindis123]
5/2/15, 2:41 PM
#4

Är hamstern hanterad förut? Tänkte ifall den inte riktigt fattar vad din hand är och smakar på den?

tilde.wahlgren
5/2/15, 8:22 PM
#5

du kan tillexempel lukta mat då tror hamstern att du håller i mat👋 testa att tvätta händerna innan hantering🙂

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Klätterapan
5/18/15, 10:36 PM
#6

Tack så mycket för svaren! Det går bättre nu tack vare att jag lagt ner mycket tid och lagt mat i handen för att försöka lägga hamsterns fokus på det istället för min hand 😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: