Annons:
Etikettguldhamster
Läst 830 ggr
[eevie Z]
4/21/15, 7:44 PM

Sned svans

Visste inte vilken rubrik detta ingår under men jag chansar här. Lennox är nu 1 år och nästan 3 månader gammal. Han hR mått hur bra som helst, och det gör han fortfarande! Men i lördags när jag skulle släppa ut honom på kvällsmotion kände jag på svansen, och kände att den inte var rak som den brukar. Den är nu alltså lite knölig på ett ställe. Så undrar om det möjligen är så att han fötts med sned svans eller om han har brytit den på nått sätt. Vet inte så mycket om svansknyck eller om det kanske kan vara något som kan visa sig när de är äldre eller om det alltid är märkbart? Och om det nu är så att han har brutit svansen, ska jag ta honom till vetrinär eller är det något som läker av sig självt? Har aldrig haft hamster med sned svans innan så därför behöver jag lite råd. Jag hade inkluderat en bild men det syns inte utan känns bara

Annons:
Cireea
4/21/15, 7:46 PM
#1

Oavsett om det är svansknyck eller bara så att svansen är bruten så kommer inte veterinären göra något. Är den bruten så kommer den få självläka och om det är knyck så finns det ändå inget att göra då det är en genetisk defekt som i så fall finns i din hamsters linjer. 

Är hamstern från en uppfödare? I så fall kan det vara en bra idé att höra av sig till denne med dina misstankar och om hamstern inte är från uppfödare så spelar det som ingen roll så länge du inte använder din hamster i avel.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[eevie Z]
4/21/15, 9:31 PM
#2

#1 Okej tack! Då låter jag honom vara och kontaktar uppfödaren :)

Upp till toppen
Annons: