Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1066 ggr
Fridelin
4/16/15, 7:25 PM

Konstigt beteende! (Dräktig?)

Parade min Ayla för 3 dagar sedan. Idag när jag kom in på rummet höll hon på att gnaga hål på sin låda! ( Har en 130l samla) Hon hade gnagt ett hål stort som en 50öring ungefär. Hade tack och lov en extra låd som hon nu fått flytta över i. Detta har inte hänt förut, kan det ha med hennes ev. dräktighet att göra? Nyss hittade jag henne sovandes mitt i buren vilket också gjorde mig orolig… Fast nu är hon på benen igen och försöker komma ut… Hon har gått upp typ 15g de senaste tre dagarna men kan ju bero på att hon fått extra god mat.. Vet inte om ni fattar men någon som känner igen beteendet? Och vad ska jag göra åt hennes rymningsbenägenhet? Har ju lixom inte hur många lådor som helst…;)

Annons:
Fiona1234
4/16/15, 9:03 PM
#1

Om hon ökat så mycket i vikt och börjar bli stressad (som min blev) så kan hon vara skendräktig :P

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Fridelin
4/16/15, 9:24 PM
#2

Tack Sofia, tänker också att hon kanske är det! Då är det väl bara att vänta och se..:)

Dvärgvädur
4/18/15, 8:54 AM
#3

När två kaniner jag hyrde var skendräktiga så gnagde de ett stort hål  sin Bur och med tankte på hennes beteende låter det som om hon är skendräktig :))

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: