Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk Roborovskis avel,genetik,uppfödning,roborovskis hälsa,beteende,kosthållning,roborovskis Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
avel,genetik,uppfödning,guldhamster

Konstigt beteende! (Dräktig?)

2015-04-16 19:25 #0 av: Fridelin

Parade min Ayla för 3 dagar sedan. Idag när jag kom in på rummet höll hon på att gnaga hål på sin låda! ( Har en 130l samla) Hon hade gnagt ett hål stort som en 50öring ungefär. Hade tack och lov en extra låd som hon nu fått flytta över i. Detta har inte hänt förut, kan det ha med hennes ev. dräktighet att göra?
Nyss hittade jag henne sovandes mitt i buren vilket också gjorde mig orolig... Fast nu är hon på benen igen och försöker komma ut... Hon har gått upp typ 15g de senaste tre dagarna men kan ju bero på att hon fått extra god mat..
Vet inte om ni fattar men någon som känner igen beteendet? Och vad ska jag göra åt hennes rymningsbenägenhet? Har ju lixom inte hur många lådor som helst...;)

Anmäl
2015-04-16 21:03 #1 av: Fiona1234

Om hon ökat så mycket i vikt och börjar bli stressad (som min blev) så kan hon vara skendräktig :P

Anmäl
2015-04-16 21:24 #2 av: Fridelin

Tack Sofia, tänker också att hon kanske är det! Då är det väl bara att vänta och se..:)

Anmäl
2015-04-18 08:54 #3 av: Dvärgvädur

När två kaniner jag hyrde var skendräktiga så gnagde de ett stort hål  sin bur och med tankte på hennes beteende låter det som om hon är skendräktig :))

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.