Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 764 ggr
Lovapop
4/15/15, 6:23 PM

Två snabba frågor!

1. Min hamster Coco biter mig när jag sätter ner handen. Hur ska jag försöka få den att sluta bitas? Jag har förökat att ge den solros frön och så för att den ska bli snällare. 2. Mina hamstrar Coco & Bella bajsar och kissar i sitt hus varför? Jag har lagt lite av bajset i deras i toan så dom ska fatta hoppas jag. Tacksam för svar/ Lova, Coco & Bella!

Annons:
Scorpio97
4/15/15, 6:34 PM
#1

1. Hur länge har du haft hamstrarna? 
Se till att dina händer inte luktar något (mat, något annat husdjur osv). Tvätta noga med parfymfri tvål innan du håller på med hamstrarna. Ha handen i buren med en godisbit på, och låt hamstern klättra upp själv. Ha tålamod. Ta aldrig upp hamstern uppifrån, eftersom den kan bli rädd då och bitas. Yngre hamstrar kan "smaka" på fingrarna, det är normalt och brukar gå över efter några veckor. Om du haft hamstrarna ett tag och den plötsligt börjar bita, kan det tyda på smärta eller sjukdom.

2. Vissa hamstrar börjar självmant använda toan, och vissa gör det aldrig. Prova att byta plats på toan och huset. Om du nyss har fått dom kan dom kissa/bajsa i huset för att dom känner sig otrygga.


//Jessie

Lovapop
4/15/15, 6:53 PM
#2

Ja har bara haft hamstrarn i typ en vecka. Tack för svaret ja ska tästa att byta plats på huset och toan// Kova

Scorpio97
4/15/15, 7:00 PM
#3

#2 Då har du haft dom ganska kort tid, och då är det inte så konstigt om dom inte är helt trygga än.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: