Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 727 ggr
Mrsarrow
4/15/15, 10:47 AM

Var köper ni sand?

Vad använder ni för Sand till era hamstrars toaletter? Ska det vara rent och fräscht måste man ju byta ganska ofta och jag funderar på vad som är bäst och mest ekonomiskt att köpa? Köper ni i djuraffär eller är det någon som har något tips om någon sida på nätet där man kan köpa bra Sand till bra pris? :-)

Annons:
[selmatelma1]
4/15/15, 11:55 AM
#1

Cincilla Sand o de finns att köpa på djuraffärer. ☺☺

Dvärgvädur
4/15/15, 4:52 PM
#2

Jag har chinchillasand köpt i djuraffär, men vet att många föredrar en sandåldesand från Bauhaus. Den är väldigt bra ekonomiskt då det är mycket Sand för liten summa. Överlåter resten av infon till någon som vet då jag har glömt vilken det var m.m :P

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Scorpio97
4/15/15, 6:36 PM
#3

Köper en Sand från djuraffären. Finkornig, men inte lika dammig som dom chinchilla-sandsorter jag provat.


//Jessie

[xamerax]
4/15/15, 7:01 PM
#4

Finkorniga sanden(Ej blästersan) från biltema är enligt mig jätte bra :) kostar 80 kr för 16 kg :)

[xamerax]
4/15/15, 7:01 PM
#5

Blästersand*

Mrsarrow
4/15/15, 7:40 PM
#6

#4 Åh det var ju väldigt billigt! Det ska jag kolla upp! Jag tycker ju chinchilla sanden är bra men det blir ganska dyrt i längden.

Annons:
CaptainBunchie
4/15/15, 8:14 PM
#7

Just nu har jag lösvikt från närmaste djuraffär, men annars brukar jag ha denna:
http://www.crtzoo.com/smadjur/palsvard/chinchillasand-3l51kg
som även finns hos två av tre av djuraffärerna här.
Bra Sand som inte dammar vad jag märkt.
Använder till hamster, chinchilla och möss (som lite extra grävlek ibland).

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Vilmis21
4/15/15, 8:43 PM
#8

Själv har jag då chinchillasand från djuraffären. Men såklart blir det ju lite dyrt i längden..

Fiona1234
4/15/15, 8:47 PM
#9

Jag tycker inte alls om chinchillasand, nej usch :P Dammigt och ger torr och irriterande hud. Jag kör på, och har alltid köpt, Sandlådesand ifrån Bauhaus. 20kg för endast 39kr :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

AsIAm
4/15/15, 9:07 PM
#10

Jag köper Sand på lösvikt i djuraffär, på CRT tar de typ 14:-/kg har jag för mig så tycker inte det är allt för farligt om man inte har jättemånga hamstrar eller en som smutsar ned sanden direkt :)

https://facebook.com/HantverkByGranholm/

Evovva
4/15/15, 10:24 PM
#11

Jag köper ICAs kattsand finkornig som är klumpbildande. Suverän.

Mrsarrow
4/16/15, 11:23 AM
#12

Vad många kloka svar! Många verkar tycka olika och det verkar ju finnas flera olika alternativ till chinchillasand! Jag ska titta efter sån Sand på Bauhaus eller Biltema, tycker min hamster om det så känns det betydligt mer ekonomiskt! :-)

Ellys
4/16/15, 7:48 PM
#13

Chinchillasand. Kommer inte ihåg vad märket heter just nu, men jag är nöjd faktiskt, dammar inte, relativt billigt (har bara en + syrrans) och torkar inte ut pälsen, vilket jag hört kan göra på vissa hamstrar. Min är inte så "sandglad", kan vara därför. Han sitter gärna och tvättar sig i sanden men jag har aldrig sett honom rulla sig

Annons:
Upp till toppen
Annons: