Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1030 ggr
EmmaLisaH
2015-04-15 10:10

Umgås med hamstern.

Heej:)

Min hamster vaknar typ vid 11 tiden varje kväll om jag inte väcker honom. Så jag hinner inte umgås så mycket med min hamster och ta ut honom på golvet:/ Hur ska jag göra? Ska jag väcka han så att han får ett litet intressant liv, eller ska jag låts han sova?

Annons:
Mrsarrow
2015-04-15 10:44
#1

Vaknar han om du grejar lite i buren? Min hamster brukar vakna när jag fyller på mat, byter Sand och sånt… Om hon inte gör det så brukar jag låta henne sova vidare, men oftast vaknar hon runt 18-19 på kvällen så då hinner man hålla på henne, och så är hon oftast vaken när jag går upp på morgonen runt 6 och då hinner man hålla på med henne då också, din hamster kanske också är vaken på morgonen om han vaknar först vid 11 på kvällen?

Men testa att greja lite i buren, vänjer han sig vid att du tar ut honom, ger mat osv tidigare på kvällen så kanske han börjar vakna lite tidigare! :-)

Hanna som har en hamster
2015-04-16 15:09
#2

jag brukar väcka miin hamster ibland för han är jättepigg då han har blinkat några gånger. :)

Anna O.
2015-04-16 18:15
#3

Det är aldrig bra att väcka en hamster.. Men som #1 säger, dom flesta hamstrarna vaknar då man fyller/prasslar med maten, iallafall alla mina hamstrar :)

Dvärgvädur
2015-04-16 18:43
#4

Hamstrar har inget behov av att umgås med med människor, så han mår inte dåligt av att inte få kommunikation. Om han har ett Hjul i rätt storlek och sort samt roliga leksaker i buren och en hyfsat stor, så kommer han ha det intressant. Byt inredning varje gång du städar buren som omväxling.

Jag förstår att du vill ha honom uppe, men väck honom aldrig. De behöver sin sömn, att väcka en hamster är som att vi människor skule bli väckta klockan två på natten. Däremot så kan du pyssla i buren så att han vaknar av sig själv, som de andra sagt. Fyll på med mat, prassla lite med spånet och rensa i sandbadet eller något annat som gör att han kan bli intresserad av att komma ut en stund 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: