Har två roborovskis ju... två hanar. En kommer ifrån en annan familj han är 1 år gammal. (vet inte exakt de vet inte heller, de tog inte hand om honom) och en som är ungefär 11 veckor gammal.
Det finns bråk mellan de när den mindre vill putsa den äldre... och så puttar de iväg varandra (IBLAND)
Men det finns en annan problem... Jag tycker den mindre har blivit samma som den äldre.. innan när den kom så gick den upp på min hand.. åt solros nötter
den sprang inte ifrån mig och klättra på min hand nosa på den.. Nu gör han inte det längre han gör samma sak som den äldre hamstern. Härmar efter honom hela tiden. Jag har två hjul i buren och när äldre kommer in på den gula hjulen så går den andra efter och så bråkar de vem ska få springa på hjulet eller så försöker de springa tillsammans men det går ju inte, sen samma sak med den blåa hjulen... När jag ger Den mindre mat så tar han en bit sen när den andra kommer för att också få lite från min hand så springer den mindre iväg och gömmer sig eller sitter i gula hjulet där den känner sig säkrast. Är den rädd ?
Nu är frågan. Ska jag sära på de nu eller ska jag bara vänta och försöka tama båda mer ? Vad ska jag göra ?
De hör ihop bra annars. De sover tillsammans. De äter tillsammans.. leker tillsammans och tvättar sig själva samma tid.