Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2513 ggr
emeliesjostrand
2015-04-12 21:35

Urinvägsinfektion

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! I ett tidigare inlägg nämnde jag att min hamster fått urinvägsinfektion. Hon får medicin nu och är så gott som frisk snart igen! Däremot undrar jag om någon vet vad det är som gör att hamstrar får urinvägsinfektion och hur man kan förebygga detta?

Annons:
Be-Bopz
2015-04-13 03:43
#1

Att hon har blivit kall, hon har ju fått bakterier i urinröret. Har du tagit ut henne i år?

emeliesjostrand
2015-04-13 07:28
#2

Nej det har jag inte. Dock har jag haft fönster öppna på grund av att min lägenhet har solen på sig mer eller mindre hela dagen så öppnas inte fönsterna blir det som en bastu! Men i så fall kanske det kan vara något som dragit just vid henne (har en till hamster som inte blivit sjuk). Jag får testa flytta henne! :-)

Be-Bopz
2015-04-13 12:29
#3

Okej, på ngt sätt har hon fått bakterier i urinröret. Men jag tror inte det beror på att du har fönstret öppet, står de i drag brukar de bli förkylda.

Fiona1234
2015-04-13 13:24
#4

Urinvägsinfektion är väldigt vanligt då hamstrar har sitt kiss/bajshål mot marken och har man då lite skitigt i buren så är det ganska vanligt.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

emeliesjostrand
2015-04-13 16:57
#5

Buren städas var vecka men tycker det i så fall verkar konstigt för hennes syster borde också blivit sjuk i så fall kan jag tycka… Får väl ha lite mer koll så att det inte blir för smutsigt i hennes Bur! :-)

Upp till toppen
Annons: