Annons:
Etikettoff-topic
Läst 779 ggr
Ebbi13
2015-04-11 21:10

Få upp hamster intresset igen??! Help!

Ta det inte så det låter fel nu!! Men jag har tappat intresset lite för min Amadeuz, han får ju självklart allt han behöver, få komma ut ur buren varje dag springa på golvet, klättra lite på mig osv Han får självklart mat och allt han behöver Men jag vet inte varför jag tappat intresset för han, förut verkligen brann jag för hamstrar och ville föda upp några. Någon som har tips hur jag kan peppa mig lite??

Annons:
Amanda0043
2015-04-11 21:21
#1

Åh jag vet precis hur det är. Första gången jag skulle få en hamster var jag så himla glad, det var så spännande! Efter något år så började jag tröttna på henne, som du själv beskriver så fick ju hon mat, vatten, komma ut o leka osv.  Men när hon dog blev jag jätteledsen och fick ångest över att jag hade tröttnat på att ha henne.

Så det enda jag kan säga är väl att du får tänka på att hamstrar inte lever så länge (vet inte vad du har för 'ras', jag hade Sibirisk dvärg, levde ungefär 2 år). Så ta vara på tiden för annars kommer du bara ångra att du kände såhär när han dör. Alternativt kan du ju köpa lite nya leksaker/tillbehör eller hitta på nya grejer med honom 🙂

Anna O.
2015-04-11 22:13
#2

Jag tror inte det finns så mycket att göra om du har tappat intresset.. Kanske har du vart eller haft hamstrar så mycket att du tröttnar? Men jag håller även med #1 :)

Mirre395
2015-04-11 22:26
#3

Gör något kul av det så länge det varar!;) Hamstrar lever inte så jättelänge så ta vara på den tid du har. Jag förstår dig, men är det något speciellt du är intresserad av? Är man lite pysslig kan man göra saker till hamstern beroende på intresse eller så kan man handla roliga saker, jag tycker att #1 sa det ganska bra själv:) Jag tror också att om du lär känna hamstern och skapar en relation så kommer nog intresset att växa men alla är olika och har olika intressen och det är också viktigt att se vad man själv gillar. Du verkar ju ha läget under kontroll och jag tycker inte att det är mycket som behöver göras för hamsterns skull utan det är väl mer hur du väljer att ta hand om honom. Men jag skulle säga att njut av det som är, hitta ett eget sätt att hålla intresset uppe så länge du har honom iallafall men du behöver inte föra någon stor grej heller. Han mår bra!:)

Ebbi13
2015-04-14 18:26
#4

Tack för alla fina svar, ska ta till vara på tiden med han ❤️

Dvärgvädur
2015-04-15 06:40
#5

Jag tappade också intresset ett tag när jag hade min andra hamster. Det var då jag kollade på massvis av youtubeklipp om hamstrar och fick så mycket inspiration att det väcktes upp totalt. Jag pysslade, köpte nya prylar, tog upp honom oftare och lärde mig mycket mer på samma gång. 

Hamstrarna som jag har nu sköter jag på ett helt annat sett tack vare det. Surfa in på Erinsanimals eller Hoppinghammy, titta på deras klipp och sen så kommer du förhoppningsvis  få upp intresset liite mer i alla fall 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: