Annons:
Etiketthamster
Läst 1876 ggr
Älskar Gnagare
4/8/15, 10:25 PM

Hamster fallit

Min dvärghamster är en hane på a 1 år och 2/3 månader ungefär. Nyss så fall den ner från 1.35 meters höjd. Han dog inte. Det gick till så att jag skulle lägga in spån/halm (vet int vad det heter) i hans Bur. Hans Bur har som 1 våning på vänster sida i mitten av burens vänstra sida och två våningar på den högra sidan men dock är en av våningarna på den högra sidan kanske 15/18 cm längre ner än vad taket är men den andra lika hög som den på vänstra sidan. Jag har en dörr på varje våning. Men iallafall skulle lägga spån/halm på den högsta övervånigngen och då så tänkte jag mig inte för eftersom min hamster låg vid luckan så han föll självklart ner på golvet då. Jag lade in halmet/spånet så fort jag kunde och började nästan gråta men jag tog upp stackarn fort som fan. Han saktare och känns inte lika stark som förut. Jag kan inbilla mig för hans ben och armar känns normala. Inte brutna eller så. Just nu ligger han och sover men för att vara säker, är det farligt?

Annons:
[Stockholmsbruden]
4/8/15, 10:31 PM
#1

Kan vara mycket farligt men du får nog vänta och se, min brukade hoppa från mer än 1 meter om och om igne, han tyckte det var kul. Han fick en liten chock, stnnade två sek och sprang sen vidare.

aliiciaj
4/11/15, 12:59 AM
#2

Dvärghamstrar brukar klara av fall bättre än vad guldhamstrar gör i alla fall. Hur gammal är din hamster? Dvärghamsterungar eller unga dvärghamstrar har faktiskt väldigt mjukt skelett vilket gör att de klarar fall väldigt bra. Nu har du visiterat din hamster en gång efter fallet och du märkte inget tydligt som var brutet. Då tycker jag att du ska låta din hamster vara och avvakta, se hur din hamster beter sig i buren. Hamstrar är bytesdjur och visar sällan att de har ont, så om du håller i din hamster och den är skadad kan det göra jätteont för hamstern utan att den visar det. Ta ut Hjul och klätterleksaker ur buren och låt din hamster vila. Du kommer nog se om din hamster är sig själv eller inte. Verkar din hamster slö och annorlunda tycker jag att du ska ta den till veterinären.

Upp till toppen
Annons: