Annons:
Etiketterhälsabeteendehamster
Läst 917 ggr
CupcakeGod
2015-04-07 22:45

Gillar hamstrar att vara utomhus?

Själv tar jag inte mina djur utomhus, men jag märkte att allt mer människor låter sina hamstrar springa runt i marken. Blir de inte stressade med tanke på att de är bytesdjur?

  • Redigerat 2021-05-29 15:35 av Herveaux
Annons:
Be-Bopz
2015-04-07 22:54
#1

Jag tror de tar ut dem för att de TROR att hamstrarna tycker det är kul, en hamster vet ju inte vad den missar. Som med burar som ser roliga ut så tar människan ut hamstern för att de tycker det är kul. Jag tror en hamster blir stressad.
Jag tog ut några av mina när jag började med hamster, men det verkade inte speciellt roade av det, så sen har jag inte gjort det ngt mer.
Sen är jag nog mest orolig för att de är så känsliga för drag, det är svårt att avgöra när det är som bäst ute för dem.

Cireea
2015-04-07 23:10
#2

Jag tar inte heller ut mina hamstrar. Har aldrig känt att dom uppskattar det utan dom känns mest stressade precis som #1 säger. Mina får istället lite gott utifrån och det uppskattar dom väldigt mycket. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Fiona1234
2015-04-08 00:04
#3

Jag har haft mina ute och märker ingen stress på dom :) Dom norpar åt sig lite gräs, maskrosblad osv här och där. Jag har såklart alltid uppsikt över dom och dom brukar springa runt mig och ibland drar dom iväg, men då får man vara hack i häl för att hålla stenkoll ;) Jag har bara mina ute när jag kan gå i t-shirt och shorts tex utan att frysa och när gräset är torrt och det inte blåser ute.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Upp till toppen
Annons: