Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 877 ggr
HamsterGullan
4/2/15, 9:05 PM

Hjälp! Jätteorolig för min guldhamster!

Jag har en guldhamster som är ca ett år gammal. Anledningen till att jag är orolig är att hamstern stoppade in en stor bit ingefära i munnen nyss!!!!! Hon blundade och blinkade en stund och gick jättekonstigt (hon var i soffan) och typ drog munnen mot soffan och lät. Det kändes så hemskt! Jag är nästan helt säker på att hon spottade ut ingefäran igen då det låg en bit där hon gått. Nu är hon som vanligt igen men är jätteorolig för henne! Någon som vet något om hamstrar och ingefära? Jättetacksam för svar! //Jo

Annons:
Adha
4/2/15, 9:11 PM
#1

För det första, varför ger du din hamster ingefära? Och för det andra, varför en stor bit?? Hamstrar kan förstöra eller riva sina kinder om de tar in för mycket/stor mat!


HamsterGullan
4/2/15, 9:21 PM
#2

Jag ger inte hamstern ingefära. Jag är jättenoga med vad jag ger henne men nu råkade hon få i sig det när vi åt. Trodde inte hon skulle stoppa in det i munnen men nu gjorde hon det. Jag är väldigt orolig eftersom jag bryr mig extremt mycket om henne. Tacksam för svar om ingefära. //Jo

Adha
4/7/15, 10:38 AM
#3

#2 Du får väl gå till någon veterinär och fråga dem vad de rekommenderar att göra.


Roonja
4/7/15, 10:48 AM
#4

Hmm, håll koll på henne! Aldrig hört en hamster som fått i sig ingefära. Ring och rådfråga veterinär :)

Olivia8383
4/7/15, 11:30 PM
#5

#1 det är inte alltid så lätt att hålla kolla på vad hamstern stoppar i sig. Det kan ligga någonting på golvet och hamstern hittar det. Jag har heller aldrig hört om en hamster som har ätit ingefära så jag säger som ovanstående, ring och rådfråga veterinär.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Upp till toppen
Annons: