Guldhamster

kala fläckar (guldhamster)

2015-03-31 19:09 #0 av: stumpan17

hej, jag börjar få panik min guldhamster som nyss fyllt 2år har fått kala fläclar på ryggen o jag märkte nyss att det är blått där! vad kan jag göra?? o vad kan de vara??

Anmäl
2015-03-31 19:09 #1 av: stumpan17

fläckar***

Anmäl
2015-03-31 19:13 #2 av: NinniH

Sitter fläckarna möjligen på höfterna? Där sitter nämligen guldhamsterns doftkörtlar, som kan vara lite blå-svarta i färgen. Glad

Kram Ninni
♥•*¨*•.¸¸♥ Chanipet Design & Foto ♥ ¸¸.•*¨*•♥

Anmäl
2015-03-31 19:16 #3 av: stumpan17

nä.. bara typ små små kala fläclar.. men annars är det stora uppe på ryggen..

Anmäl
2015-04-01 11:50 #4 av: stumpan17

här är bilder på honom..

Anmäl
2015-04-01 15:51 #5 av: Tintin_020423lilja

På bilderna ser det ut att vara doftkörtlar. När jag precis hade fått min hamster var jag jätte rädd att det skulle vara en sjukdom, men nu vet jag att det är helt normalt att dom har det. Är dock ingen expert men jag tror det är så! ;-)

Anmäl
2015-04-01 16:39 #6 av: Cireea

Tycker också det verkar vara doftkörtlarna MEN jag tycker ändå hamstern har lite väl lite päls ändå. Finns det något han kan skava mot i buren? Kanske kan vara angrepp av ohyra, typ som kvalster? 

Har haft två hanar som fått kala fläckar på ryggen på grund av husen som varit för små i öppningarna trots att dom varit mer än lagliga för guldhamstrar. Tillverkarna gör alltid hålen för små så dom skaver bort päls. Nu gör jag enbart på kartonghus med stora öppningar tills jag hunnit såga ut större hål i husen. 

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.