Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 582 ggr
MeekoMatte
2015-03-30 20:42

Meeko

Meeko är verkligen en härlig hamster på alla sätt och vis men han har onekligen sina egna vanor. Fört ska huset stå på sniskan, är jag där och städar så ställer han det på snedden snart igen. Tror han praktiserar feng-shui. Hur som helst så har det varit så här från början. Mina andra hamstar kunde ha en kritask till toalett, inte Meeko han gnagde sönder den. Han fick en ask i i hårdplast istället. Den dök till sandbad bara,Innan han kissar roar han sig desutom med att krafsa bort allt spån i hörnet så han uträttar sina behov på golvet.  Har försökt ge honom kvistar för att han ska få gnaga men de ratar han. Nej helst vill han knapra på kräckers eller husmans. Dessutom är han en fena på att klättra så jag skulle aldrig våga ha honom i en sådan där Bur med halva våningsplan. För Meeko tycker helt enkelt om att vara överallt och ingenstans, Är han ute då jag försöker sopa golvet, ja då kommer lillen och endera klättrar på sopen eller sätter sig på skyffeln i tron om att hans listiga flyktplan ska fungera. Går jag ut med honom i selen&kopplet i övriga lägenheten så försöker han komm in överallt där en hamster kan tänkas rymmas. Dessutom så måste han kolla om matte har någon bra lektyr i bokhyllan med. På kvällarna kan han sitta hos en och bara mysa nästan halvsova men på sin vakt måste han änå vara. Ja så här är det att vara sambo med dryga 200 grams guldhamsterpojke som på Onsdag fyller ett år. Ett år som gått så snabbt och verkligen varit fullt av Meekos små upptåg.

Annons:
lillablomman
2015-03-30 20:56
#1

Hihi, en sådan gullig beskrivning! 🙂

//Geraldine, Tut, Ernst-Hugo, Svensson och Gunwald

Blomma Spreading love over the internet Blomma

Upp till toppen
Annons: