Annons:
Etikettguldhamster
Läst 832 ggr
Mimmi_Lola
3/30/15, 5:36 PM

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå där!

Vet någon vad Mymlans färg heter?

Med vänlig hälsning, Mimmi

Annons:
Mimmi_Lola
3/30/15, 7:03 PM
#1

Hon är väldigt ljus, vit, med ljusbrunt huvud och ljusbruna fläckar i pälsen. Det borde synas på bilden. :)

Med vänlig hälsning, Mimmi

Fluffinen
3/31/15, 9:55 PM
#2

Hon liknar våran hamster fast vi har mycket ljusare brun färg, och våran var offwhite, så de kanske din är också? Jag ska inte säga något säkert jag kan inte färgerna på hamstrar, men söt är hon! 😃

NinniH
4/1/15, 12:04 PM
#3

Det är lite dunkelt ljus på bilden, så färgen kanske inte helt kommer till sin rätt. Svårt att se ev ögonfärg också i den vinkeln. 🙂Men på just den bilden, på min dator, ser den ut som en caramel bandad dominant spot. Men beroende på hur ögonen ser ut skulle det också kunna vara en caramel rödögd bandad dominant spot.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Cireea
4/1/15, 12:07 PM
#4

#3 Är du säker på det? Jag tycker inte riktigt färgen ser Caramel ut 🤔Tycker den har för mycket brunt i sig för att vara Caramel.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

NinniH
4/1/15, 12:09 PM
#5

#4: Därav skrev jag "på just den bilden, på min dator".  🙂 Hur färgerna blir att se ut kan skilja sig en del från dator till dator, har jag märkt.

Enklast är om vi kan få en bild på hamstern i dagsljus, där färgen kommer mest till sin rätt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Cireea
4/1/15, 12:11 PM
#6

#5 Ååh, haha! 😃

TS, kan du försöka ta en bättre bild som är i dagsljus så vi kan se färgen lättare? Gärna framifrån också så vi kan se ögonen :P


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
BlackandBlue
4/1/15, 5:26 PM
#7

en bild på huvudet skulle avögra färget lättare :) men teckningen är troligtvis bandad dominant spot

tycker mig ev urskilja hätta på hamstern och då kan det vara en cinnamon i färgen!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Mimmi_Lola
4/1/15, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag kan skicka några bilder till :) Tack för alla svar.

Med vänlig hälsning, Mimmi

Mimmi_Lola
4/1/15, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Hon kommer gärna nära kameran, men jag försöker i alla fall ;)

Med vänlig hälsning, Mimmi

Mimmi_Lola
4/1/15, 7:02 PM
#10

#2 Mymlan tackar för komplimangen 😃

Med vänlig hälsning, Mimmi

Mimmi_Lola
4/1/15, 7:03 PM
#11

Jag ska försöka fixa en bild i dagsljus. Det är lite svårt, eftersom hon helst inte lämnar sitt hus på dagen. 😉

Med vänlig hälsning, Mimmi

BlackandBlue
4/1/15, 7:09 PM
#12

där är hon en självklar dove ;) är fläckarna på rumpan i samma färg som på huvudet ?^^

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Mimmi_Lola
4/1/15, 7:11 PM
#13

#12 Jo, det är de :)

Med vänlig hälsning, Mimmi

Annons:
BlackandBlue
4/1/15, 7:11 PM
#14

okej då är hon dove bandad dominant spot. ev en väldigt övertecknad dominant spot. men troligtivs bandad med :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Mimmi_Lola
4/1/15, 7:12 PM
#15

Nu ser jag att hon ser grå ut på de senaste bilderna… Färgen i verkligheten är ljusbrun. Min andra hamsterhona är silverdove bandad.

Med vänlig hälsning, Mimmi

Mimmi_Lola
4/1/15, 7:12 PM
#16

#14 Tack för ditt svar. :)

Med vänlig hälsning, Mimmi

NinniH
4/1/15, 8:36 PM
#17

Ja, där syns ju färgen bra mycket bättre och jag instämmer definitivt med att hon är dove bandad dominant spot. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Roonja
4/2/15, 12:40 AM
#18

Jag tycker hon ser ut som en solklar creme variant. Silvermink må vara ovanligt hos grossister men jag tycker nyansen är mer åt det hållen än dove. Ser lite ut som roan nästan. Ett färgat huvud med avblekbar färg nedåt rumpan. Eller bara en övertecknad bandad.

Mimmi_Lola
4/3/15, 8:11 AM
#19

Tack för alla svar! Jag ska försöka få bilder av henne i dagsljus så får vi se om alla håller med om samma färg. Om jag lyckas lägger jag upp bilden här. ;)

Med vänlig hälsning, Mimmi

Upp till toppen
Annons: