Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 572 ggr
emma071
3/25/15, 9:15 PM

Plastberoende?

hejsan! 
Har lite frågor om min hamster, har haft några stycken i mina dagar men nu så tror jag att jag har en knarkare i buren! hehe…. 

Hon är helt galen i plast, hon tuggar på burens nederdel, har fått upp ett hål som jag har fått limma igen, igår så tuggade hon sönder korkdelen på vatten flaskan och nu har hon gett sig på toan… 

har ni varit med om detta? det är ju livsfarligt då hon får i sig massa plast och kemikalier!! 
Vad kan jag göra? finns det något inte hamstrar gillar som man kan gnida in saker i?

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Annons:
thea_thea
3/25/15, 9:19 PM
#1

Byt Bur till ett akvarium och ha en glasvattenflaska istället.

AnneN
3/25/15, 9:22 PM
#2

Vad har hon för gnagvänligt material i buren? Gnager hon på det? Får hon tillräckligt med aktivering i och utanför buren?

Har haft hamser för måååånga år sedan och de gav sig på plastinredningen om de fick för lite aktivering utanför buren och om de inte hade tillräckligt färskt gnagmaterial, tex färska pinnar från björk eller fruktträd.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

emma071
3/25/15, 9:58 PM
#3

#1 tack :) 

#2 hon har pinnar och träleksaker men de rör hon knappt, och hon får aktivering men vill helst ha det 3,4-5 på morgonen vilket inte jag är så pigg på hehe ;)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Glass strut
3/26/15, 8:41 AM
#4

Min hamster är skinkberoende istället…

Glass strut
3/26/15, 8:42 AM
#5

Asså jag kommer inte på något :/

Katten med hatten
3/26/15, 3:31 PM
#6

du borde byta Bur till ett akvarium och sen ha bara trähus och keramik skålar

Annons:
Klarar_Hogberg
3/26/15, 4:38 PM
#7

Men om hon börjar hon gnaga på keramiken ta bort den också, det kan vara väldigt farligt. (Men dem brukar inte bita på keramik) Men gör som #6 säger, byt till Akvarium eller terrarium och sen så har du bara Trä, Kartong eller Keramik. :) Men du kan också pröva att lägga in en gnagarpinne om hon inte har det, ex. Min hamster gillar bara att gnaga om det är något ätbart.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Upp till toppen
Annons: