Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1022 ggr
Imasy
3/24/15, 10:04 AM

Otroligt seg hamster

Min son har en hamster, som jag upplever som otroligt seg. Det har ju passerat ett ganska stort antal hamstrar i mitt/vårt hem under de senaste 25 åren, men jag har aldrig stött på något liknande.

Det är inte att han är sjuk eller så, hälsan har han enligt min bedömning, men man ser honom knappt. Varenda dag förväntar man sig nästan att man ska hitta honom död. 

Det enda man märker av honom är att det hamnar spån i vattenskålen och att maten minskar, men det är typ allt. 

Är det fler som har stött på en sådan här "tråkig" hamster?

Annons:
Surpan
3/24/15, 10:12 AM
#1

Är han ung eller gammal? För min lilla dvärg beteer sig så, men det är för att han är över 2 år nu. Tidigare så var han hyperaktiv! Nu kommer han i princip bara ut när det är matdags 😉

/Surpan

Cireea
3/24/15, 11:02 AM
#2

En del hamstrar är lite segare och "tråkiga" av sig. Precis som vi människor så har ju även hamstrar olika personligheter och ni kanske råkade få just den där lite tråkiga hamstern som inte gör så mycket väsen av sig. :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Imasy
3/24/15, 12:33 PM
#3

Han är lite drygt ett halvår gammal ungefär, men har alltid varit såhär. Han är så pass "tråkig" att min son näst intill glömmer bort att han har en hamster.

Siastassar
3/25/15, 2:22 AM
#4

Men ta ut hamstern & aktivera honom varje kväll, gärna samma tid så kanske han blir mer utåtriktad. En uttråkad hamster sover gärna mycket & kan dra sig undan. Det är då upp till oss människor att göra livet lite roligare för dom! :)

Upp till toppen
Annons: