Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning

Otroligt seg hamster

2015-03-24 10:04 #0 av: Imasy

Min son har en hamster, som jag upplever som otroligt seg. Det har ju passerat ett ganska stort antal hamstrar i mitt/vårt hem under de senaste 25 åren, men jag har aldrig stött på något liknande.

Det är inte att han är sjuk eller så, hälsan har han enligt min bedömning, men man ser honom knappt. Varenda dag förväntar man sig nästan att man ska hitta honom död. 

Det enda man märker av honom är att det hamnar spån i vattenskålen och att maten minskar, men det är typ allt. 

Är det fler som har stött på en sådan här "tråkig" hamster?

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2015-03-24 10:12 #1 av: Surpan

Är han ung eller gammal? För min lilla dvärg beteer sig så, men det är för att han är över 2 år nu. Tidigare så var han hyperaktiv! Nu kommer han i princip bara ut när det är matdags Skämtar

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2015-03-24 11:02 #2 av: Cireea

En del hamstrar är lite segare och "tråkiga" av sig. Precis som vi människor så har ju även hamstrar olika personligheter och ni kanske råkade få just den där lite tråkiga hamstern som inte gör så mycket väsen av sig. :) 

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2015-03-24 12:33 #3 av: Imasy

Han är lite drygt ett halvår gammal ungefär, men har alltid varit såhär. Han är så pass "tråkig" att min son näst intill glömmer bort att han har en hamster.

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2015-03-25 02:22 #4 av: Siastassar

Men ta ut hamstern & aktivera honom varje kväll, gärna samma tid så kanske han blir mer utåtriktad. En uttråkad hamster sover gärna mycket & kan dra sig undan. Det är då upp till oss människor att göra livet lite roligare för dom! :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.