Annons:
Etikettandra-djur
Läst 2295 ggr
Anna O.
3/21/15, 2:42 PM

Får hamster träffa marsvin?

Jag tror jag kommer få dom flesta svaren som nej. Men jag undrar om ett marsvin får träffa en hamster? Dom biter väl inte ihjäl varandra? Eller..

Annons:
Spöket
3/21/15, 2:45 PM
#1

Vad är poängen med att de ska träffas? de har inget gemensamt.

Multi vad?

Scorpio97
3/21/15, 2:46 PM
#2

Du gissade rätt, svaret är nej. Man bör inte låta marsvin och hamster träffas. Har man otur så kan marsvinet mycket väl bita eller anfalla hamstern, och kan då skada hamstern allvarligt. 

Dessutom är det onödigt, dom pratar inte samma språk så dom har ingen nytta av att träffas.


//Jessie

Anna O.
3/21/15, 2:50 PM
#3

Poängen med att dom ska träffas är att jag tänkte bara så, eftersom min kompis gjorde det. Dock sa jag till henne, men jag skulle aldrig låta mina djur träffas så! #1

Anna O.
3/21/15, 2:50 PM
#4

Ja, jag sa åt henne att dom kunde bita ihjäl varandra #2

H_T
3/22/15, 4:28 PM
#5

Mitt marsvin och hamster har nosat på varandra. Men min hamster är väldigt sällskaplig för att vara guldhamster.  Dock är mitt marsvin aggressivt så skulle aldrig släppa ihop dom. Men nosa går bra.

A crazy little bitch! 👍

Sara:)
4/8/15, 1:34 AM
#6

Marsvin (iallafall hannar) har väl instinkten att bita ihjäl andra marsvinsungar, dom kan ju kanske tro att hamstrarna är marsvinsungar, asså jag venne jag är inte PRO på marsvin, men tror inte att det är en bra idé However

Annons:
Achatina
7/5/15, 11:39 AM
#7

#6 Nej. Marsvinshanar biter inte ihjäl andra marsvinsungar. Du tänker nog på Björnar. 

Guldhamstrar är rovdjur, marsvin är bytesdjur. Risken är nog störst att hamstern biter marsvinet.

elina.k
7/6/15, 1:26 PM
#8

Jag tycker du ska testa! Strunta i allt negativt och sedan får dom avgöra själva! Vill dom så vill dom, vill dom inte vill dom inte! Det är enkelt men ha ett hököga på dom!

Jo, dom kan ha utbyte av varandra! Mina marsvin tog hand om min hamster som deras barn! Alla är individuella!

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Tessan01
7/6/15, 2:30 PM
#9

Jag skulle ta det säkra före osäkra. Det går fort ifall någon attackerar den andra, man hinner inte göra något! Ifall det är marsvinen som attackerar så kan det gott vara att hamstern blir allvarligt skadad eller ev. dör.

Anna O.
7/7/15, 12:47 PM
#10

Jag tänker inte testa, skulle något hända så skulle det ta tid att åka till veterinären och då skulle antagligen hamstern fått lida av skadorna om marsvinen attackerar honom. Dessutom är min hamster gammal, och jag vill inte riskera något.

Spöket
7/7/15, 7:01 PM
#11

Bra :)

Multi vad?

Mrsarrow
7/8/15, 10:02 AM
#12

#8 vad spännande! Bodde de tillsammans?

Upp till toppen
Annons: