Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
28 - Nyfiken i en strut

Therese lingren

2015-03-19 16:40 #0 av: [hamster kompis]

Gå in å kolla på therese lindgrens video på youtube om djur Så vad tycker ni?????

Anmäl
2015-03-19 19:28 #1 av: Myrra

Vad pratar hon för skräp???

Anmäl
2015-03-19 20:54 #2 av: [hamster kompis]

Håller med dig myrra

Anmäl
2015-03-19 20:54 #3 av: [hamster kompis]

Håller med dig myrra

Anmäl
2015-03-19 21:05 #4 av: Ellys

Såg på den för inte alls länge sedan, fick nästan ont i magen. Tror att jag kommer att sluta titta på hennes videor. Varför tog hon inte upp något om hundar? Kanske för att hon sa i en video innan att hon ville skaffa? Stör mig på hennes dubbelmoral, och hon ska veta att sminket hon hade på sig medans hon var i videon inte heller var särkilt "djurvänligt". (Sorry för min negativa ton)

Anmäl
2015-03-19 21:23 #5 av: The Idizen

Blev förvånad och ledsen.. Nu har jag ju inte träffat henne IRL, men att sitta och säga att vi tittare är dumma i huvudet... :(

Anmäl
2015-03-19 21:32 #6 av: RyuNeko

Tja, alla har rätt till egen åsikt, men jag måste undra vad hon tycker sig veta? Visst finns det smådjur som far illa, men det gäller katter, hundar, hästar och alla slags djur som finns på denna planet. Att helt enkelt särskilja smådjur som hon gör? Det håller jag verkligen inte med om. har hon någonsin följt med en sann uppfödare 24 timmar? Har hon någonsin sett de av oss som gör allt vi bara kan för att låta våra djur få annat än att bara sitta i bur? För att ge dem så mkt plats som möjligt? Hon påstår att hon är självsäker och mogen och så vidare nog att läsa om någon med motsatt åsikt, men... Ändå drar hon alla över samma otrevliga kant? Var är sanningen och rättvisan där?

Anmäl
2015-03-19 21:44 #7 av: Lojs

Jag har så himla svårt för såna internetpersonligheter och videobloggar så jag orkade inte se hela, men hon verkade inte särskilt påläst om vad hon pratade om, och bara där tappar man ju respekt. Hon pratade om hela grossistgrejen osv, men verkade helt ovetande om alla oss som arbetar mot det, och försöker berika våra djurs liv så att de får utlopp för sina naturliga beteenden mm. 

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2015-03-19 22:14 #8 av: Klarar_Hogberg

wow det där var 10/10 bullshit, om man köper en hamster från en ordentlig uppfödare kan jag berätta 100% att dem djuren har haft det bättre även om dem är i bur än dem i olika pälsfarmar där vissa blir flådda levande.

Hoppas ingen lyssnar på henne, då är trust in humanity bara lost. Hjärta

Anmäl
2015-03-19 22:18 #9 av: CamillaS

Intressant att hon dessutom vill skaffa en hund själv om hon nu anser att alla djuren ska få vara fria individer. Men tydligen så är det bara smådjuren det är synd om enligt henne. Ja hon har verkligen en dubbelmoral som jag iaf inte tänker bry mig ett dugg om!
Så länge jag vet att mina djur mår bra så skiter jag fullständigt i hennes åsikter.

Anmäl
2015-03-19 22:28 #10 av: Fiona1234

Haha, förstår inte grejen att det blir så himla upphetsat. Man ser att hon provocerar rejält ;) Hon är inte så himla påläst kan man ju säga, hon gör ju faktiskt bort sig i videon, för hon säger emot sig själv hela tiden.

Anmäl
2015-03-19 23:22 #11 av: Klarar_Hogberg

#10 the truth has been spoken :')

Anmäl
2015-03-20 13:58 #12 av: Gigi VG

det är ju kanske sant på ett visst sätt men det är ju det också om man har hund och katt som aldrig får komma ut (tycker jag) men hon tar bara fram de dåliga typ om grossister och hur små barn har de i alldeles för små burar. Men djur typ som fiskar och fåglar tycker jag synd om om de måste vara i akvarium/bur eller om man inte kan ta hand om ett smådjur.

Anmäl
2015-03-20 14:22 #13 av: Hells Angel

Jag har fiskar, och om dem har ett tillräckligt stort akvarium så lider dem oftast inte! Fiskar får endast yngel när dem mår bra och mina får yngel hela tiden! #12

Anmäl
2015-03-20 15:17 #14 av: Mimmi_Lola

Jag struntar fullständigt i vad hon säger! Jag håller inte med ett endaste dugg. Jag är så trött på såna som tycker att man inte är en djurvän för att man har husdjur. Nää, säger jag bara! Suck…

Anmäl
2015-03-20 15:30 #15 av: Scorpio97

Kollade några minuter på hennes video, sen knäppte jag av eftersom jag förstod vart hon var på väg. (Samt att jag upplevde att hon pratade på ett jobbigt sätt)

Jag reagerade inte speciellt mycket på hennes video. Jag vet att mina djur, både hamster, katt och hund mår bra, och därför tar jag inte åt mig av hennes kritik. Sen håller jag inte med i allt vad hon säger. Jag tror att djur, även hamstrar, kan trivas och gilla att gosa med sin ägare. Och jag tror att man kan tillgodose hamstrarnas behov som husdjur om man bara vill. 

Men jag tycker inte hon "pratar skräp" eller så. För det finns ju faktiskt många som har hamstrarna i alldeles för små burar som aldrig får komma ut, och det tycker jag kan vara bra att ta upp. Och grossist-industrin är inte okej, och hon har ju rätt att det handlar enbart om pengarna. 

Sen tror jag också att hon överdriver en del för att få reaktioner. 

//Jessie

Anmäl
2015-03-20 16:37 #16 av: Vaargen

kan någon länka till videon?

Anmäl
2015-03-20 16:41 #17 av: Scorpio97

#16 Var den här jag såg, men vet inte om hon gjort fler i samma ämne: https://www.youtube.com/watch?v=ptvbKmHnc10

//Jessie

Anmäl
2015-03-20 17:13 #18 av: Vaargen

vart tänker hon att dem djuren ska vara då? alla kaniner och marsvin och hamstrar som alltid levt i fångenskap, tycker hon man ska släppa dem löst i naturen eller? man kan ge djur i bur ett bra liv speciellt om man också ger extra utevistelse, till exempel jag kommer kanske skaffa en utekanin till sommaren då kommer den ha en stor bur+ extra inhägnad där den ska springa runt...

Anmäl
2015-03-20 17:48 #19 av: Gigi VG

jag tycker hon ska istället säga att hon inte tycker att man ska skaffa ett djur bara för att de t.ex. är gulliga och att man måste läsa på och veta hur man tar hand om sina djur på ett bra sätt men det där med att säga att man inte är djurvän för att man har husdjur det är ju inte så många som blir t.ex. veterinärer eller djurvårdare eller jobbar med djurs rättigheter om man inte haft/har ett djur (förutom om man inte får ha husdjur) Hon skulle kunna ge förslag på att istället för att köpa från djuraffär så ska man köpa från uppfödare eller adoptera från djurhärbäge (om det finns i Sverige) men att säga att man är dum för att man har husdjur det är fel men eftersom de mesta av hennes följare är unga så tror de väll på henne och tycker att hon är en säker källa när hon inte är det.

Anmäl
2015-03-20 18:08 #20 av: Gigi VG

det är lite synd eftersom jag älskar Therese och till nu älskat hennes åsikter kring pälsindustrin men nu förlorade hon respekt av mig hon har inte fakta utan bara vad hon själv tycker och jag trodde hon var tillräckligt smart och mogen för att förstå att man kan inte säga till sina följare att de är idioter sen så säger hon ju att det inte gäller hundar,katter och hästar bara för att hon sagt at hon vill ha en hund de är ju också avlade för att bli tama alla djur har ju varit vilda.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.