Annons:
Etikettguldhamster
Läst 3268 ggr
Mimmi_Lola
2015-03-18 16:01

Ålderstecken?

Hej!

Min ena hamster fyller två år i maj. Hon skakar när hon rör sig och hon kan knappt gå. Hon orkar knappt hålla ögonen öppna, hon orkar nästan inte äta eller dricka. Jag vakar över henne, jag matar henne med vattenflaska och klämmer ut droppe efter droppe som hon slickar i sig och jag lägger torrfoder där i hennes bo, eftersom hon antagligen inte orkar ta sig ända till sin matskål. Ibland tappar hon balansen och faller framåt på nosen och ibland på rygg. Det verkar även som om hon ser sämre. Pälsen är gles och matt och hela hon är trött. Hon är mager och jag är inte säker på om hon har diarré.

Jag är en van hamsterägare, men jag vänder mig ändå till er. Är allt detta normala ålderstecken?

Allt har gått så snabbt! Hon har alltid varit sällskaplig, pigg och glad. Hon älskar att klättra omkring på mig och hon kan sitta på min axel nästan hur länge som helst. Nu är hon olycklig och mår inte så bra och det tar så ont för mig att se.

Jag är så orolig!

Tacksam för svar!

Hälsningar Mimmi

Med vänlig hälsning, Mimmi

Annons:
Cireea
2015-03-18 16:04
#1

Det låter tyvärr som ålderstecken. Eventuellt att hon fått någon tumör i hjärnan som spökar, varav att hon tappar balansen och skakar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mimmi_Lola
2015-03-18 16:05
#2

Tack för svar! Bara det inte är en tumör…

Med vänlig hälsning, Mimmi

Cireea
2015-03-18 16:10
#3

#2 Jag misstänker själv en liten tumör i hjärnan på min gamla hamsterhane här hemma, han är över 2 år gammal. Ibland drar han åt ett håll och har lite svårt med balansen ibland men han är ofta pigg och glad men gillar inte riktigt när man lyfter honom längre, jag gissar på att han börjar få ont i sin gamla och stela kropp. Det är här man blir självisk. Jag vill inte att min gamle man ska ha ont men samtidigt kan jag inte tänka mig en värld utan honom. 😕

Det är nästan så du borde börja fundera på om det inte vore snällare för din lilla vän att somna in. Jag står också inför det valet och även om jag inte gillar tanken på att min Seth ska gå bort så vet jag att för honom vore det nog skönt att få somna in. 

Det blir som aldrig bättre när dom väl kommit så pass långt att dom vinglar, tappar balansen, äter dåligt osv. Då är det liksom redan på väg…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mimmi_Lola
2015-03-18 17:06
#4

#3 Oj nej, vad hemskt! Såna val är så svåra; man vill ju det bästa för den lilla, men som du sa så kan man inte heller tänka sig att vara utan dem. Jag vet inte vad jag ska göra! Jag läser ofta din hemsida och jag gillar den starkt. Hoppas det ordnar sig för Seth!

Vad skulle ni hamstervänner göra om ni var jag? Skulle ni låta er vän somna in hos veterinären för att slippa att ha ont?

Med vänlig hälsning, Mimmi

[Sotis00]
2015-03-18 20:08
#5

#4 Inte för att jag har en hamster nu men har haft 4 stycken så tycker jag i alla fall att du borde låta din lille hamster somna in.. :( Det är tufft och tungt beslut men det är vad jag skulle gjort.

Styrkekramar!❤️

Mimmi_Lola
2015-03-20 14:59
#6

#5 Tack för ditt svar!

Med vänlig hälsning, Mimmi

Annons:
Upp till toppen
Annons: