Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1080 ggr
wildalia
2015-03-18 15:24

Kasta i väg Hamster !

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20486152.ab Hur sund är denna veterinär :-o Det är fruktansvärt tycker jag. Veterinärer kan otroligt lite om smådjur. Dem kanske inte ens är intresserade av dem. Får dem inte lära sig på veterinärhögskolan att stressade djur bits !

Annons:
nypisnina
2015-03-18 15:29
#1

Jag läste det med, så hemskt… Stackars hamster.

[Sotis00]
2015-03-18 15:31
#2

Hemskt 😕och så satans dum veterinär!

annlen68
2015-03-18 17:31
#3

Usch vad hemskt! Att djur bits måste de räkna med; det kan ju alla djur göra i en så stressad situation som ett veterinärbesök 😕

Klarar_Hogberg
2015-03-18 17:45
#4

Asså, man kan ju inte bara kasta skit på veterinären heller, vi vet ju inte hela historien. 

Det kan ha varit så att veterinären var ny eller inte var beredd och då som naturlig instinkt ryckte till med handen och råkade putta till hamstern eller något, och med tanke på att det är en veterinär så bryr sig faktiskt denna person om djur så den mår nog inte heller bättre av att nu hans misslyckande står på aftonbladet.

Det kan vara så att det var en olycka, eller inte, det är en tidning, man får oftast inte veta hela historien. 🤔

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

[Sotis00]
2015-03-18 18:25
#5

#4 Om han kasta hamstern eller inte så var det ju ändå rätt dumt av en veterinär att göra så. För han borde veta att hamstrar är tåliga djur.

Mirre395
2015-03-18 18:29
#6

Men fy vad ledsen och arg man blir!:( Jag förstår att vetrenären antagligen blev chockad och att det kanske var ett misstag men man tycker ändå att dem ska ha mer koll på vad dem gör!

Annons:
Anna O.
2015-03-18 19:06
#7

Herregud, precis som #6 säger jag, även om veterinären Blev chockad. Men vem kastar iväg en hamster såpas att den bör avlivas?

Klarar_Hogberg
2015-03-18 19:23
#8

Ni får ha era åsikter, jag säger bara att jag inte vet hela historien och väljer då att inte döma någon. ❤️

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Anna O.
2015-03-18 19:34
#9

Absolut #8 men, som själva "media" har skrivit så låter det rätt fel, men tror nog att dom har kastat om orden lite och att det inte alls är så det står

wildalia
2015-03-18 22:50
#10

Nej vi vet inte hela historien, men veterinären blev anmäld. Man anmäler inte hur som helst en veterinär. En veterinär får väl lära sig hantera olika djur när dem läser till veterinär får man hoppas. En veterinär får knappast vara rädd för att bli biten. Det är ju inte som att man blir av med en hand precis. Många här inne vill ju att man skall ta sina hamstrar till veterinärer så fort det är ngt. Själv vet jag att många veterinärer inte kan göra så mkt för en hamster. Jag har själv pratat med Vet när min hamster fick sår. Dem ville avliva honom. Det var den hjälpen dem kunde ge. Nu är jag rätt duktig själv på sår och annat så jag tog själv väl hand om min hamster och fick honom frisk igen. Mediciner till hamstrar är inte så vanliga precis. Det verkar endast vara de större klinikerna som kan något överhuvudtaget om hamstrar. Dessa större kliniker finns inte över allt i Sverige.

MilaandMrfluffy
2015-03-19 10:16
#11

Fy fan asså… :( starkare

MilciaPL & The Gang

nypisnina
2015-03-19 16:40
#12

Självklart ska man inte döma, men det är ju ändå hemskt - stackars lilla hamster.
Dåligt av vem som helst att reagera på detta viset, han blev troligen rädd och ibland reagerar man som människa genom att rycka till. Men det är ändå hemskt.
- Och man tänker ju att ens djur är i goda händer när en veterinär ska ta hand om dem och väntar sig inte detta… 
Men olyckor händer även den bästa.

Upp till toppen
Annons: