Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1222 ggr
Råttanpipen
2015-03-17 15:25

nyinflyttad hamster

Nu håller jag på att bli galen! Igår var vi till en stad för ett par ärenden, samtidigt for vi till djuraffären för att kolla lite. Mamma träffade hamstrarna o en av dom var jätte nyfiken o när vi for stod den i buren o krafsa o ville ut. Mamma fick den underbara idéen att köpa hamstern. Försökte få hennr att tänka efter, men nej. Jag satte mig o började plugga hamster, eftersom mamma intr är den som läser. Jag förklarar om hur vi ska göra med hamstern då vi kommer hem, om Bur osv. Vi kommer hem, har endast råttburar så vi skulle dela buren på höjden. Jag öppnar för hamstern lite, mamma blir står o stressar upp sig själv o ja säger åt henne att ta de lugnt då den är helt nyinflyttad. Min lillasyster kommer hem o mamma springer till mig, säger åt mig att ge henne hamstern o ja sa nej, min lillasyster fick komma hit. Mamma här ut hamstern ur lådab, tar upp den o springer till min lillasyster. försöker säga åt henne. Fixar till buren, eller skulle börja o ja hör hur min lillasyster och mamma skrattar åt hamstern. Då kommer mamma på hamstern bärandes, ja säger åt henne att han ska inte bäras på i början o då böjer hon sig ner o släpper hamstern o golvet. Och då blev jag nästan galen, klarade intr av mer så jag for hem till min pappa. Enligt lillasysyer så är inte buren delad än. Hur f*n ska jag göra så mamma lyssnar? Överdriver jag? vill höra era ååsikter, ni som är kunniga kring detta. Skriver från mobilen så förlåt om de är väldigt kladdigt. Vet inte heller om jag lagt tråden rädd.

Annons:
Anna O.
2015-03-17 15:36
#1

Det låter lite jobbigt, om din mamma inte kan lyssna och en hamster ska självklart inte bäras första dagen så jag förstår dig men samtidigt så förstår jag din mamma att hon blev glad för att ni har köpt en hamster men F,R det ska man ju inte hålla på om du to.m säger till. Om du känner att det blir för jobbigt, kan du inte ha hamstern hos din pappa då?

Anna O.
2015-03-17 15:37
#2

För

LillyAmanda
2015-03-17 15:46
#3

Försök förklara igen. Dra till med något dramatiskt om hon ändå inte lyssnar. Blir hamstern stressad kan den ju börja bitas.. Du får vara tjatig. Om inget funkar, kan du inte göra som #1 säger? Att ta med hamstern till din pappa?

**//Amanda

annlen68
2015-03-17 17:03
#4

Förlåt, men vilken impulsiv och omogen mamma du verkar ha! Att bara köpa en hamster utan att ha läst på, och utan att ha ordnat Bur mm….förstår plötsligt uppfödarnas ovilja att sälja ´sina hamstrar till djuraffärer…

Anna O.
2015-03-17 19:59
#5

Jag tycker verkligen att du ska sätta dig ner och prata med din mamma, det är även synd om din hamster att bli så stressad.. :) hoppas det går bra! :)

Råttanpipen
2015-03-17 21:47
#6

Vill påminna er att hamstern inte är min :). Jag kan tyvärr inte komma och ta den bara och hade jag kunnat så kommer inga smådjur in till pappa. Men iallfall, så ja. Min mamma är väldigt omogen kring olika områden. Ibland som en 3 åring och ibland som en tonåring. Det negativa med en mamma med adhd;) Jag har idag tittat till hamstern. Fixat till maten o papper till att boa. Skickade iväg ett sms o skrev att hon måste lära sig mer om hamstern och att hon ska låta hamstern va o hon sa att med min hjälp så kommer hon snart veta allt om lilla hamstern :). Imorgon hämtar vi Bur. Synd att de blev som de blev, men min mamma verka vara villig att lära sig nu, iallafall idag haha.

Annons:
annlen68
2015-03-17 22:04
#7

#6  Hoppas verkligen att du hjälper din mamma så hamstern får ett bra liv. Den ska inte behöva lida för att hon är så impulsiv och bara går och köper ett djur…

Råttanpipen
2015-03-20 19:52
#8

Nejdå. Det ha gått alldeles utmärkt de här dagarna:) den lille, mår jätte bra om jag får säga det själv.

Upp till toppen
Annons: