Annons:
Etiketthamster
Läst 1911 ggr
Bellabusa
3/14/15, 9:32 AM

Skägglav som hamsterbädd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det växer Skägglav på träden i Fjällen. Skulle gärna vilja ta med till hamstrarna så de får ha som bäddmaterial. Kan väl inte vara farligt på nåt sätt?

Annons:
[Forest]
3/14/15, 9:45 AM
#1

Vilken typ av skägglav är det? Långskägg är fridlyst i hela landet vad jag kan minnas. Tror inte annars det ska vara några bekymmer med ta in detta som bädd till hamstrarna då jag har för mig att dom klassas som överlevnadsmat

myismyname
3/14/15, 10:00 AM
#2

Jag tycker snarare att det ser ut att vara tagellav (men jag kan ha fel, lite svårt att se). Skägglav ser ut såhär. 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[xamerax]
3/14/15, 10:08 AM
#3

ser väldigt trådig ut, skulle de inte kunna fastna runt tassarna på hamstern?

Bellabusa
3/14/15, 3:13 PM
#4

Oj vet inte vad för sorts lav det jan vara, får kolla det. Bara det inte är farligt om de får för sig att smaka.

Bellabusa
3/14/15, 3:13 PM
#5

Oj vet inte vad för sorts lav det jan vara, får kolla det. Bara det inte är farligt om de får för sig att smaka.

tlover
3/14/15, 5:19 PM
#6

All slags lav är inte ätbart, den lav man syftar på då man äter "skägglav" är manlav (riktig skägglav har medicinska egenskaper så jag vet inte hur bra det skulle vara till djur). Däremot är all lav väldigt långsamtväxande så man ska vara försiktig då man skördar och gärna bara ta från tex nerfallna grenar eller fällda träd.

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: