Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 702 ggr
Hells Angel
3/12/15, 9:20 PM

Guldhamster hane sökes

Hej, vi planerar att avla på våran guldhamster hona, jag vet inte vad färgen heter men hon är en blåögd, mörk örad vit satin hona. 

Vi skulle vilja hyra/ låna en frisk hamster hane för avel med ett riktigt bra temperament då våran hona är så ooooootroligt trevlig och vi vill att det kommer på ungarna också. 

Han MÅSTE ha en stamtavla och ska komma från en "seriös" uppfödare, ej från en djuraffär. 

Om det är något jag glömt så är det bara att fråga! 😃

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
Roonja
3/12/15, 9:32 PM
#1

Det finns inget som heter blåögd. Hon kan vara vit sö mö satin eller en cremebaserad ds med satin. Du får gärna visa bild. Eftersom du inte kan färg så är hon troligen från en affär? :/ Hur gammal är hon?

Hells Angel
3/12/15, 9:43 PM
#2

Hon kommer från en uppfödare, dianthus >.< Jag har bara glömt vad färgen heter! Hon är ca 4 månader gammal.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Hells Angel
3/12/15, 9:44 PM
#3

Hon är snövit, mörka öron och ögon, men ögonen är mörk blå så jag säger blåögd.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Hells Angel
3/12/15, 9:50 PM
#4

Nu är minnet tillbaka, hon är en vit sö mö, långhårig satin.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

UlrikaD
3/12/15, 9:58 PM
#5

Heter hon Kassiopeia i stamtavlan? Då är hon född i augusti och 7 månader gammal. Så planerar du kull på henne bör det ske ganska snart.
Har inte fötts några vita där sen den kullen.
Hon är säkert supersöt för det är föräldrarna:)

Roonja
3/12/15, 9:58 PM
#6

Vit sö mö satin som jag trodde. Dianthus brukar få det då och då. Kom ihåg att man ej får para alla färger med varandra. Vit får du endast silver med också ifall du parar med en icke silver. Oftast ändast silversobel och offwhite beroende på om hanen är umb eller inte. 

Sen håller jag med Ulrika. Honan får absolut inte vara äldre än 8 månader vid första kullen. :)

Annons:
Hells Angel
3/12/15, 10:02 PM
#7

Nej, såg det nu, FAAAN, kollade registeringbeviset! , FAN FAN FAN, ja, hon heter Kassiopeia! Hon har "för lång nos" tydligen och man ska ju välja en avelspartner som inte har samma problem så det är nån med tjock nos då antar jag väll? Det här blir min första hamsterkull isåfall och jag vill gärna få vita, ska jag ha en vit hane då?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Hells Angel
3/12/15, 10:03 PM
#8

Juste, hon föddes på min födelsedag! 😃

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Fiona1234
3/12/15, 10:03 PM
#9

Du kan ju också para med tex en offwhite för att få vit :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Hells Angel
3/12/15, 10:04 PM
#10

Aaa, nån som har en hane dem kan låna ut, typ ganska snart?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

UlrikaD
3/12/15, 10:07 PM
#11

Uppfödaren till henne har ingen lämplig hane till salu?
Vet att många är väldigt försiktiga (med all rätt) med att låna ut hamstrar pga sjukdomar.
Om du letar hane att låna så är ett tips att skriva var du bor:)

Roonja
3/12/15, 10:09 PM
#12

Sen är ingen hamsters ögon mörkt blå. De är antingen mörkt bruna, svarta eller röda beroende på genotyp. Ögonen har dock alltid en blå ring runt sig.

Roonja
3/12/15, 10:10 PM
#13

Offwhite, vit, silvergrå, silversobel med mera ger vita ungar. :)

Annons:
Hells Angel
3/12/15, 10:11 PM
#14

Jag är osäker på om man ska ta en hane från uppfödaren, det kanske blir risk för inavel eller något? + Att det tar 3 timmar dit och så hem igen, det tog tid att hämta Kassiopeia!

Bor i Sollentuna, Stockholm. 

Och juste, vi vill inte köpa en hane, bara låna.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Roonja
3/13/15, 7:04 AM
#15

Hon kanske har en hane som inte är släkt! :) 

Att låna i dagsläget kan vara riskabelt, så var noga ifrån vem och fråga om papova risk med mera. :)

Hells Angel
3/13/15, 7:31 AM
#16

#15, Har inte du nån frisk hane då som man kan låna?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Roonja
3/13/15, 9:02 AM
#17

Jag har hanar.  Jag kan tänka mig att låna ut, men bara om den som har honan inte besökt djuraffär eller träffat kompisar med guldhamstrar. :) Dianthus, Eva litar jag på. Hon har ingen risk så det är inte honan jag tvivlar på. :)

Hells Angel
3/13/15, 9:16 AM
#18

Varken jag eller Kassiopeia har träffat andra hamstrar det senaste halvåret. Endast hennes syskon/ mamma / resten av hamstrarna på dianthus!

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Roonja
3/13/15, 9:24 AM
Hells Angel
3/13/15, 9:27 AM
#20

😃

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
Upp till toppen
Annons: