Annons:
Etikettguldhamster
Läst 2045 ggr
MilaandMrfluffy
3/12/15, 5:13 PM

Hamstern börjar få långt hår på baksidan ? :S

Så Fluffen har börjad få sitt päls att växa på bakdelen vid svansen. Betyder det att han är en långhårig guldhamster ? Är jätte chockad med det för jag vet inte hum man ska sköta en hamster med lånt hår. Ska man köpa en borste till den eller något så att man kan vårda hans päls med ? Hur kan man göra så den ser fint och vårdad ut varje dag ?

MilciaPL & The Gang

Annons:
Fiona1234
3/12/15, 5:26 PM
#1

Växer det bars bak på rumpan? Och visst är din hamster sköldpadds färgad? Vad jag vet så kan bara honor bli det, så jag skulle kolla könet på honom! :) På långhåriga honor växer även pälsen bara bak vid rumpan, så jag kan tror att din hamster ev är en långhårig hona! :) Du kan borsta bara med en tandborste tex, det funkar för de flesta :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

MilaandMrfluffy
3/12/15, 6:34 PM
#2

Jag har kollat och det är en hane haha :D 

Vet inte riktigt vad han har för färger.. Ser bara vit och sen fläckar typ svart brun Kanel färg och nån mörkbrun hahah :')

MilciaPL & The Gang

MilaandMrfluffy
3/12/15, 6:36 PM
#3

Men han är bara nästan 8 veckor gammal så. kanske det växer ut ? Det har bara börjad växa lite på rumpan hehe

MilciaPL & The Gang

Odette
3/13/15, 5:04 PM
#4

Fast på bilden du lagt upp i en annan tråd så ser man att det är en sköldpaddstecknad hamster och då är det en hona 🙂
Långhåriga honor brukar få två tofsar på varsin sida av svansen samt vid höften och ibland även små tåtar bakom öronen ungefär.
Hanarna får betydligt längre päls, mer som en "kjol" än "tofsar"

Hona med långa tofsar på rumpan

Långhårig hane

Här ser du skillnaden på hona och hane, betydligt mer päls på hanarna generellt sett :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

MilaandMrfluffy
3/13/15, 9:43 PM
#5

Men jag har själv kollad.. Och Fluffen är en hane. Och det växte ut typ      5 millimeter sen har han börjad få det på magen och lite överallt. :')

MilciaPL & The Gang

[Jennah]
3/13/15, 10:23 PM
#6

Angående sköldpaddsfärgen skulle det säkert kunna vara likadant som med katter. Där kan även hanar bli sköldpaddsfärgade, men det är mycket ovanligt och de är då nästan alltid sterila.

Och angående lång päls, så är hamstrar ganska duktiga på att sköta det där alldeles själva. Har aldrig behövt borsta min och han var så fin så.

Annons:
MilaandMrfluffy
3/14/15, 10:27 AM
#7

okej tack

MilciaPL & The Gang

CaptainBunchie
3/14/15, 12:01 PM
#8

Detta kanske hjälper? :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Upp till toppen
Annons: