Annons:
Etiketterhälsabeteendedvärghamster
Läst 1322 ggr
ItsAlvaa
2015-03-10 13:31

Konstiga läten! Hjälp!

Min hamster Keira, dvärghamster, ungefär 10/12 veckor låter ibland väldigt konstigt. Jag har inte hunnit få med det på  video de mesta gångerna, men nu fick jag äntligen med det! 

Det låter som att hon anstränger sig för att andas.. Kan hamstrar ha astma? I så fall, har hon det? Jag är väldigt orolig för jag vill inte att hon lider eller något.

Hon gör det inte hela tiden, men ibland när jag har haft henne i knät eller när hon har fått springa runt på mitt golv så börjar hon ibland låta så!

Om ni vet vad det är, eller bara kanske vet, snälla säg till!

Tack!

Jag vet inte ens om videon kommer med, men jag ska försöka få in den!

  • Redigerat 2021-05-29 15:38 av Herveaux
Annons:
ItsAlvaa
2015-03-10 13:39
#1

Kanske nu..

ItsAlvaa
2015-03-10 13:40
#2

Jag kommer inte på hur man ska få in en video här, men det låter som hon andas väldigt tungt, ungefär. Det är väldigt svårt att förklara.

CamillaS
2015-03-10 17:15
#3

#2 Du måste först ladda in den på youtube eller vimeo sedan klistrar du in länken till videon där det står infoga video under kommentarsrutan. :)

ItsAlvaa
2015-03-10 17:59
#4

#3 Tack! Förhoppningsvis funkar det nu, och du kanske kan hjälpa med det med. :)

Jag är lite orolig så jag kan verka lite arg, men det är jag inte. :)

CamillaS
2015-03-10 18:54
#5

Hmm du får nog vänta på en bättre hamsterexpert än mig. Men videon fungerade iaf. 😉
Hoppas det inte är nåt speciellt.

Cireea
2015-03-10 19:13
#6

Jag har ju visserligen inga dvärgar men det låter märkligt 🤔Det låter lite som du säger att den anstränger sig för att andas.  

Jag har inte nog med kunskap för att kunna säga något då det är en dvärghamster men det låter inte bra i vilket fall som helst. Hoppas någon kunnigare inom dvärgar kan hjälpa dig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Smådjursälskaren
2015-03-10 19:33
#7

Ett tips från mig lägg ut det på dvärghamster ifokus

Mvh Elin 🐹

ItsAlvaa
2015-03-10 20:20
#8

Tack för alla tips och svar! Speciellt hjälpen med videon.

#7 Jag har nu lagt upp en nästan likadan tråd på dvärghamster iFokus och hoppas på svar! Tack för idén!

Klarar_Hogberg
2015-03-10 20:30
#9

Jag vet inte exakt vad som är fel på din dvärgis, men jag har sett ett fall då hamstern hade problem med att andas och då var det någon slags infektion i andningssystemet. Men du kanske kan pröva det här?? https://www.youtube.com/watch?v=cVWN5NJNFnw

Det funkade för hennes hamster ❤️

Men annars tycker jag att  du borde fortsätta leta runt här eller ringa/mejla/chatta med en veterinär. 🙂

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

ItsAlvaa
2015-03-11 06:44
#10

#9 Tack! Det är kul att se så många som vill hjälpa. :)

Jag ska testa det på videon. :)

Upp till toppen
Annons: