Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 649 ggr
Bananchips
2015-03-08 16:53

Gles päls hos guldhamster

Hej!

Jag har en underbar guldhamster på 1,5 år, en hane som är 100% tam. På senaste tiden har jag lagt märke till att han är ganska gles i pälsen och jag undrar vad det kan bero på? Kan det vara något med hans kost vill jag gärna få lite tips. Jag har börjat märka det mer nu, än vad jag har gjort innan. Jag känner några stycken som också har guldhamstar , respektive dvärghamstrar och deras päls är mycket tjockare och ''fylligare'' Kan det vara olika från hamster till hamster eller är det normalt att alla hamstrar har tjock päls? 

Tacksam för svar 🙂

Annons:
Candela
2015-03-08 18:29
#1

De kan bli lite glesare när de blir äldre. Min förra hamster började få sämre pälskvalitet från att hon var ungefär 1,5. När hon dog (drygt 2 år gammal) var hon väldigt grå och gleshårig.

Bananchips
2015-03-08 18:35
#2

#1 tack för svaret ! jag är rädd att han börjar bli äldre nu.. får helt enkelt hoppas att han klarar sig så länge som möjligt

Candela
2015-03-08 18:42
#3

Jag tänkte också det, att min hona kanske inte skulle leva så länge eftersom hon började se skröplig ut så tidigt.. Men gammal blev hon 😃

Candela
2015-03-08 18:43
#4

Men jag förutsätter att din hamster fortfarande har päls? Alltså, om den får kala fläckar eller så, så kan det ju vara bra att kolla upp så att den är frisk..

Bananchips
2015-03-09 08:38
#5

Ja han har fortfarande mycket päls kvar, Han är bara mest gles i pälsen på ryggen. Han är annars helt frisk😄

Upp till toppen
Annons: