Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk Roborovskis avel,genetik,uppfödning,roborovskis hälsa,beteende,kosthållning,roborovskis Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster

Gles päls hos guldhamster

2015-03-08 16:53 #0 av: Bananchips

Hej!

Jag har en underbar guldhamster på 1,5 år, en hane som är 100% tam. På senaste tiden har jag lagt märke till att han är ganska gles i pälsen och jag undrar vad det kan bero på? Kan det vara något med hans kost vill jag gärna få lite tips. Jag har börjat märka det mer nu, än vad jag har gjort innan. Jag känner några stycken som också har guldhamstar , respektive dvärghamstrar och deras päls är mycket tjockare och ''fylligare'' Kan det vara olika från hamster till hamster eller är det normalt att alla hamstrar har tjock päls? 

Tacksam för svar Glad

Anmäl
2015-03-08 18:29 #1 av: Candela

De kan bli lite glesare när de blir äldre. Min förra hamster började få sämre pälskvalitet från att hon var ungefär 1,5. När hon dog (drygt 2 år gammal) var hon väldigt grå och gleshårig. 

Anmäl
2015-03-08 18:35 #2 av: Bananchips

#1 tack för svaret ! jag är rädd att han börjar bli äldre nu.. får helt enkelt hoppas att han klarar sig så länge som möjligt 

Anmäl
2015-03-08 18:42 #3 av: Candela

Jag tänkte också det, att min hona kanske inte skulle leva så länge eftersom hon började se skröplig ut så tidigt.. Men gammal blev hon Skrattar

Anmäl
2015-03-08 18:43 #4 av: Candela

Men jag förutsätter att din hamster fortfarande har päls? Alltså, om den får kala fläckar eller så, så kan det ju vara bra att kolla upp så att den är frisk..

Anmäl
2015-03-09 08:38 #5 av: Bananchips

Ja han har fortfarande mycket päls kvar, Han är bara mest gles i pälsen på ryggen. Han är annars helt frisk😄

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.