Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4017 ggr
Tilda Hansson
3/7/15, 4:33 PM

HJÄLP! Stor böld!

Snälla hjälp! Min dvärghamster hona har fått en stor böld vid höger-bakbenet! Jag vet inte alls vad jag ska göra!:( Är det bäst att avliva henne eller vet någon något bra man kan göra åt detta? Snälla svara!:(

Med vänliga hälsningar, TildaGlad

Annons:
Juliastrom
3/7/15, 4:38 PM
#1

Jag har för mig att hamstern har sånna doftkörtlar vid bakdelen, rätta mig om jag har fel, och det brukar kunna bli någon inflammation i dem eller vad det nu är, som inte är farligt.  Som kan bli stor och se ut som en böld.

Men jag är lite ny på hamsterfronten så jag låter någon annan hjälpa dig =)

Fiona1234
3/7/15, 4:42 PM
#2

Dvärghamstrar har doftkörtlar på magen, medans guldhamstrar har det på sidorna (som du säkert menade #1 :) ). De kan bli svullna ja, men om det är på benet så kan det säkert bara nått tumör-liknande. Hon har inget sår eller så som kan ha blivit infekterat? Jag skulle ha uppsökt veterinär!

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Whippetgerbilen
3/7/15, 5:17 PM
#3

Har du bild? Det låter inte alls bra, jag hade en guldhamster som fick en tumör och det enda man kunde göra var att avliva hos veterinär :(. Så jag tycker att du ska henne till veterinären.

Dogs is my world ♥

[selmatelma1]
3/8/15, 7:04 AM
#4

åk till veterinären.

Bellabusa
3/8/15, 4:03 PM
#5

Ju tidigare hon kommer till veterinär desto större chans att de kan hjälpa henne i tid!

Tilda Hansson
3/8/15, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer en bild, lite dålig.

Med vänliga hälsningar, TildaGlad

Annons:
Tilda Hansson
3/8/15, 7:49 PM
#7

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra! Vi åker nämligen till Thailand på fredag och är borta i två veckor. Då ska en kompis ta hand om hamstrarna. Idag såg det ut som den kanske hade gått ned liite liiite grann, men frågan är om det är bäst att avliva henne eller om man ska se om den försvinner?:(

Med vänliga hälsningar, TildaGlad

[selmatelma1]
3/8/15, 8:16 PM
#8

Ta den till veterinären

Whippetgerbilen
3/8/15, 9:18 PM
#9

Det där kommer inte att försvinna! Den kommer bara bli större och utsätta hamstern för lidande, jag rekommenderar starkt att åka till veterinären!

Dogs is my world ♥

Frosstis
3/8/15, 9:41 PM
#10

Åk till veterinär, det är nog bäst att avliva om du ska vara borta så länge också 😕

[selmatelma1]
3/9/15, 10:01 AM
#11

De går även att operera bort men risken e att hamstern inte klarar sig el att tumören kommer tillbaks . åk till veterinären som alla andra säger..

Anna O.
3/9/15, 3:10 PM
#12

Usch stackaren. Hoppas verkligen du åker till veterinären med det och säg gärna hur det gick då! Hoppas allt gick bra iallafall :)

Upp till toppen
Annons: