Annons:
Etiketthamster
Läst 793 ggr
MilaandMrfluffy
3/6/15, 2:48 PM

Hamster & Kött/hundmat

undrar bara vilka sorters kött hamstern får äta för att jag gav honom liten liten pitty bit av kalkon skinka och han verkade gilla den jätte mycket så vilka mer sorters kött kan man ge de och hörde också att man kan ge de hundmat men av vilket sort ?

MilciaPL & The Gang

Annons:
Fiona1234
3/6/15, 5:39 PM
#1

Skinka kan vara väldigt salt, så skulle skippa det :) Du kan ge rå nötfärs eller kokt, men man ska inte ge rå blandfärs. Kokt kött/fisk utan kryddor funkar galant :) Barnmat på burk upp till 6 månader funkar även att ge till hamstrar, välj då en barnmatsort med tex kött, fisk eller kyckling i :) Ja hundmat kan du ge! Ingen speciell sort eller så, Doggy är ett bra exempel då det är gjort på svensk kött och också billigt! :) Taste of wild samt Brit's hundfoder är också bra :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Cireea
3/6/15, 5:58 PM
#2

Jag brukar ge rå köttfärs (Av nöt) eller en bit nötkött om jag har det till övers. Dock allt rått eller kokt utan några kryddor då hamstrar inte bör få i sig kryddor såsom salt, peppa, chili osv. 

Hundmat brukar vara Doggy torrfoder för min del. Det brukar vara väldigt uppskattat här hemma 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MilaandMrfluffy
3/6/15, 6:11 PM
#3

Taack ❤️ Jag gav honom vanlig gul ost också. Är det bra ?

MilciaPL & The Gang

Cireea
3/6/15, 6:26 PM
#4

#3 Hamstrar är laktosintoleranta och för mycket vanlig mjölk/mjölkprodukter kan göra dom dålig i magen men jag brukar också ge mina en liten bit ost ibland men inte alls ofta. Någon gång i månaden bara funkar bra men det bör inte vara några större mängder.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MilaandMrfluffy
3/6/15, 6:28 PM
#5

jag gav honom typ 5 millimeter typ sån liten pytti bit hehe men han verkade gilla paprika och skinka mer

MilciaPL & The Gang

Fiona1234
3/6/15, 7:37 PM
#6

Jag kan ge ost ganska ofta, inte märkt något problem med det :) Röd paprika är väldigt nyttigt för dom små så det kan du ge mycket av :D

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
MilaandMrfluffy
3/6/15, 8:08 PM
#7

okej :)

tack

MilciaPL & The Gang

Upp till toppen
Annons: