Annons:
Etikettoff-topic
Läst 688 ggr
Whippet
2015-03-05 21:21

En till Hamster?

Hej!
Eftersom att min hamster Nasse (Guldhamster) Har fått en ny och stor Bur, och jag självklart har en över så har jag tänkt på att kanske skaffa en till hamster (Vintervit dvärghamster)  Men är inte helt säker. Jag behöver råd, haha.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Mirre395
2015-03-05 21:25
#1

Vad kul! Ha bara i minnet att dvärgar ska vara två;) På Svenska hamsterföreningens hemsida finns det mycket bra fakta om arten, kost, färger o.s.v.

Whippet
2015-03-05 21:28
#2

#1 Ja det vet jag ju, glömde bara att skriva det 😉 Är en duna mini för liten för två Vintervitor tror du?

I'm out Vilar huvudet i handen

Mirre395
2015-03-05 21:35
#3

Det funkar bra men tycker att du ska satsa på något större om du kan eftersom att dem har väldigt mycket energi:) En sak som jag tänkte på var att du verkade vilja ha fler hamstrar pga en Bur över? Tror du att du är kapabel till två djur till att ansvara och sköta om men även betala för?:) Isånafall så blir det nog jättekul att få ha små dvärgar också, otroligt fina djur!;) Har du mycket leksaker och Bottenmaterial så funkar en miniduna helt okej.

Whippet
2015-03-05 21:38
#4

#3 Kanske köper en SAMLA låda, har jag ju en Bur över om det inte skulle funka mellan dom.. Nej absolut inte, jag vill verkligen ha fler hamstrar men nu när jag fick en Bur över så kände jag suget med att skaffa dvärghamster 😍 Vilket Bottenmaterial har du, till dina dvärgar?

I'm out Vilar huvudet i handen

Mirre395
2015-03-05 21:56
#5

Jag har tyvärr bara en dvärghamster just nu eftersom att burkompisen tyvärr dog och strax efter blev dvärgen sjuk och han var alldeles för svag för att få en ny kamrat. Han är fortfarande på bättringsvägen och jaga tror inte att det är värt att skaffa en kompis efter det då han börjar bli gammal men ja, det jag använder är just nu spån och även lite blomjord att gräva i samt hemmagjord carefresh:) Jag Rekomenderar Lättströ eller spån som lätt går att gräva i:) Samla lådan är ju toppen!:) Jättekul om dem skulle få så stort:)

Whippet
2015-03-05 22:01
#6

#5 Jag kör med Toa-lätt till min guldhamster, mest för att han är långhårig, och han gillar inte att gräva. Var kan man köpa Lättströet? Har ju hört att dvärghamstrar gillar att gräva mycket mer är vad guldhamstrar gör :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Fiona1234
2015-03-05 23:35
#7

#6 På granngården finns lättströ :) Vet inte vad de brukar kosta i vanliga fall då det är olika överallt, men där jag köper kostar det 99kr för 20 kg :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Upp till toppen
Annons: