Annons:
Etikettguldhamster
Läst 530 ggr
CaptainBunchie
2015-03-05 17:18

Går i hamster-köpar-tankar!

Jag har i princip alltid varit "anti-hamster", av alla djur jag velat ha har hamster inte varit på listan, mycket på grund av dåliga erfarenheter antagligen (en nära vän till mig hade en hamster när jag var yngre som bet mig riktigt ordentligt). Men igår när jag handlade lite djurprylar råkade jag se en Bur i djuraffären med helt underbart söta guldhamstrar. Blev ju kär direkt, älskar att de är lite större.
Jag har tidigare haft gerbiler och har för nuvarande ett gäng möss. Vet hur ett hamster-setup ska/kan se ut burmässigt, men vill veta allt man behöver innan man köper en guldis.

Är ju inte beslutat att jag ska köpa en guldhamster, men just som det är nu är jag väldigt sugen.
Och hur är det egentligen med att köpa hamster från djuraffär? Jag kommer ju, om jag köper en, endast ha en guldhamster (däremot har jag ju andra djur, som mössen).
Tips och info till en newbie? :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Mirre395
2015-03-05 17:22
[selmatelma1]
2015-03-05 17:23
#2

Har en dvärghamster hona som söker nytt hem

Fiona1234
2015-03-05 17:25
#3

Här kan du läsa om lite hamsterfakta på guldhamster! :) http://vadersjos.weebly.com/hamsterfakta.html

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

CaptainBunchie
2015-03-08 19:56
#4

Puttar. Ingen som är villig att köra lite nybörjar tips & råd? :)
Här läst länkarna #1 & #3

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Fiona1234
2015-03-08 20:00
#5

Vad vill du veta? :) Det mesta står i länken jag länkade ^^

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Odette
2015-03-09 15:32
#6

Finn lite fakta på min hemsida också, bland annat vad man ska tänka på för Att undvika att köpa en guldhamster som är smittad med papova. Även info om vad papova är finns där ->

För övrigt så kan jag rekommendera Svenska Hamsterföreningens hemsida, och att ställa frågor här och på andra forum 👍

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Annons:
uz00x
2015-03-09 16:43
#7

En bra grej är att inte använda ull/fluff till dem, låt dem ha toapaper i boet istället :) Tänk äve på att de är all ätare, vilket betyder att de kan äta både kött och grönsaker (dock lite försiktig med vad av det du ger ch kolla alltid så det du ger är säkert :)

De behöver mycket att bita på och förstöra Jag skulle även säga att inte köpa den minsta uren till dem direkt, de växer snabbt och blir mycket större (min blev dubbelt så stof från efter jag köpte henne) så köp en större, rymlingsäker Bur från början. 

ha även inte ett Hjul som är rutit/randigt med hål, det skall vara helt om man säger å, springhjulet skall även vara om jag mins rätt 20 cm stort eller så xd

Matskålen skall gärna vara så stor att de kan sitta i den när de äter också :)

etta är la det jag kommer på nu hoppas det hjälpte ^^

Upp till toppen
Annons: