Annons:
Etiketthamster
Läst 2228 ggr
MilaandMrfluffy
3/4/15, 8:20 PM

Carefree Spån till Hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har någon av er testad Carefree spån ?  Om ja. Snälla skicka revyers, vad tycker ni om de färgade och vanliga carefree spån

MilciaPL & The Gang

Annons:
Vaargen
3/4/15, 8:57 PM
#1

Carefresh föll mig ej i smaken, vet att flera andra diggar det. Blir lätt smutsigt

Mirre395
3/4/15, 9:37 PM
#2

#1 får jag fråga hur det blir smutsigt? Det blir väl inte smutsigare än andra material?:) Jag han endast gjort hemmagjord carefresh men jag har av andra hört att det är bra men väldigt dyrt:\

Vaargen
3/4/15, 9:49 PM
#3

#2 det vita ser otroligt nedbajsat ut redan efter någon dag, bajset syns mycket tydligare på nästan alla färger. Jag tycker också det ser ganska onaturligt ut, finns ju sånt som ser mycket finare ut typ som olika sorters spån..

MilaandMrfluffy
3/4/15, 9:52 PM
#4

Aa.. den är JÄTTE dyr jag skratta när jag såg den.. Det är en Amerikansk Spån.. och man kan köpa med färg eller vanlig, det finns även med vitaminer och näringsämnen. Den smala paketet på bilden kostar 120kr/st jätte dyrt ! för 120 kan jag köpa en ny Bur med tillbehör på Blocket.se hahaha.

MilciaPL & The Gang

annlen68
3/5/15, 12:22 PM
#5

Använder det inte själv, men på Arken zoo har de kampanjpris just nu, endast 69 kr för 1 kg.

CaptainBunchie
3/5/15, 12:45 PM
#6

Carefresh ska ju ändå vara en av de bästa underlagen att ha till smådjur, i och med att de är återvunnet papper och inte som många sågspån och dyl. innehåller ett slags "gift".
På animail finns det Carefresh Natural, vilket är en mer naturlig färg (brun), 60L för 199kr. Fortfarande väldigt dyrt om man jämför med många andra Bottenmaterial, men om hamstern gillar det och man faktiskt kan tänka sig ha råd med det (framförallt om man bara har någon enstaka hamster så kan man faktiskt ta sig råd att skämma bort den tycker jag). Colors och Ultra på 50L ligger på 229-269kr.

Djurmagazinet där jag bor har haft en kampanj och sålt Carefresh 10L för 69kr/st och då har jag köpt en confetti och en blå (colors), så skulle kunna göra en liten rewiew på de sen. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
MilaandMrfluffy
3/5/15, 1:08 PM
#7

Tack hjälpte mycket. Jag ska prova ut den

MilciaPL & The Gang

Vaargen
3/5/15, 6:53 PM
#8

#6 Det är enbart kutterspån som man har pratat om att det kan vara farligt, jag skulle rekommendera alla gånger att köpa till exempel lättströ Ströet kostar runt 100-119 kr och är i balar om 15-20 kg. när jag hade carefresh behövde jag byta mycket oftare då pappret sög åt sig av allt bajs och om det kom kiss utanför sandlådan någon gång, när jag använde strö så balanserades det ut mer av den naturliga lukten från tillexempel lättströet detta är min uppfattning.

CaptainBunchie
3/5/15, 7:05 PM
#9

#8 Ja, kutterspån. Cedar eller pine shavings. Har svårt att komma ihåg vad det heter på svenska ibland. Använder själv lättstö/hampaströ, 149kr/balen.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Fiona1234
3/5/15, 7:29 PM
#10

Kutterspån är absolut inte farligt, iaf inte det man använder till hästar och som är anpassat för smådjur :) Carefresh har på senare tid tillsätts med bakpulver som gör att ströet dammar något hemskt tyvärr och gör det farligt för de smådjuren. Carefresh har alltid varit mitt favorit strö, men det dammar hemskt efter tillsättningen av bakpulver, eller såkallat "baking soda" som det heter på engelska.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

MilaandMrfluffy
3/5/15, 7:42 PM
#11

Varför skulle man sätta bakpulver i den ?

MilciaPL & The Gang

Fiona1234
3/5/15, 7:51 PM
#12

#11 Dom har gjort det för att ströet ska hålla längre och inte börja lukta såpass snabbt. Extremt dumt! Det som var så bra förut :(

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

MilaandMrfluffy
3/5/15, 7:55 PM
#13

jaha :/ Ah det var ju väldigt.. Nu har jag min hamster ute ur buren han går runt på min säng.. Och han verkar favör jätte pigg. Men han nyser ändå :'( Hur mycket kostar besök hos veterinären ?

MilciaPL & The Gang

Annons:
Vaargen
3/5/15, 9:39 PM
#14

Jag tyckte också carefresh dammade :) visste inte det var bakpulver? men kör på något annat än kutterspån(googla kutterspån+hamster om du undrar varför) det finns en artikel : http://guldhamster.ifokus.se/articles/5468a47fce12c4565a003263-stro-vad-ska-man-valja

Upp till toppen
Annons: